Zobrazit minimální záznam

Child with autism in the context of inclusive education
dc.contributor.advisorZemková, Jaroslava
dc.creatorHilmarová, Markéta
dc.date.accessioned2019-06-19T10:00:28Z
dc.date.available2019-06-19T10:00:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/106435
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá problematikou začleňování dětí s autismem do předškolního vzdělávání. Popisuje pojem autismus a jeho specifika, které se mohou výrazně projevit při zařazování dětí do společného vzdělávání ve věku do šesti let. Poukazuje na možná úskalí, která ýchově a vzdělávání projevit. Vysvětluje pojmy, které souvisí s poruch autistického spektra a podrobně rozebírá triádu postižení a související problematiku opírající se o názory odborníků. Práce ukazuje i různé přístupy a ověřené postupy při práci dětmi s mateřské škole, ale i pro nácviky v rodině. Popisuje odlišné kognitivní styly i jiná specifika, která se v poruchami autistického spektra mohou objevit a mít zásadní vliv na dítě a jeho okolí. Součástí jsou i osobní příklady z praxe, které dokreslují složitost a různorodost práce s dětmi s autistického spektra v mateřské škole. druhé části této práce je popsána případová studie, která může zároveň sloužit jako příklad dobré praxe. Popisuje třídu, kterou navštěvují dva chlapci s autismem. Součástí případové studie i popis programu na zjištění klimatu ve třídě určený pro předškolní děti. Následuje výzkum, který je orientován na názory a pocity pedagogů, kteří mají zkušenost se zařazováním dětí s autismem do předškolního vzdělávání.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the issue of inclusion of children with autism in pre-school education. It describes the concept of autism and its specificities, which can be significantly manifested in the inclusion of children in joint education up to the age of six. It points to the potential pitfalls that can arise in education and training. It explains concepts related to autistic spectrum disorders and discusses in detail the triad of impairments and related issues based on expert opinions. The thesis also shows different approaches and proven procedures for working with children with autism not only in kindergarten, but also for practice in the family. It describes different cognitive styles and other specifics that may arise in connection with autistic spectrum disorders and have a major impact on the child and his surroundings. It also includes personal examples from practice that illustrate the complexity and diversity of working with children with autistic spectrum disorder in kindergarten. In the second part of this work a case study is described, which can also serve as an example of good practice. It describes the class attended by two boys with autism. Part of the case study and a description of the climate detection program in the classroom designed for preschool children. This is...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectAutismen_US
dc.subjectautistic spectrum disordersen_US
dc.subjectpreschool educationen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectcommon educationen_US
dc.subjectAutismuscs_CZ
dc.subjectporuchy autistického spektracs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectspolečné vzdělávánícs_CZ
dc.titleDítě s autismem v mateřské škole v kontextu inkluzivního vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-29
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId188297
dc.title.translatedChild with autism in the context of inclusive educationen_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá problematikou začleňování dětí s autismem do předškolního vzdělávání. Popisuje pojem autismus a jeho specifika, které se mohou výrazně projevit při zařazování dětí do společného vzdělávání ve věku do šesti let. Poukazuje na možná úskalí, která ýchově a vzdělávání projevit. Vysvětluje pojmy, které souvisí s poruch autistického spektra a podrobně rozebírá triádu postižení a související problematiku opírající se o názory odborníků. Práce ukazuje i různé přístupy a ověřené postupy při práci dětmi s mateřské škole, ale i pro nácviky v rodině. Popisuje odlišné kognitivní styly i jiná specifika, která se v poruchami autistického spektra mohou objevit a mít zásadní vliv na dítě a jeho okolí. Součástí jsou i osobní příklady z praxe, které dokreslují složitost a různorodost práce s dětmi s autistického spektra v mateřské škole. druhé části této práce je popsána případová studie, která může zároveň sloužit jako příklad dobré praxe. Popisuje třídu, kterou navštěvují dva chlapci s autismem. Součástí případové studie i popis programu na zjištění klimatu ve třídě určený pro předškolní děti. Následuje výzkum, který je orientován na názory a pocity pedagogů, kteří mají zkušenost se zařazováním dětí s autismem do předškolního vzdělávání.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the issue of inclusion of children with autism in pre-school education. It describes the concept of autism and its specificities, which can be significantly manifested in the inclusion of children in joint education up to the age of six. It points to the potential pitfalls that can arise in education and training. It explains concepts related to autistic spectrum disorders and discusses in detail the triad of impairments and related issues based on expert opinions. The thesis also shows different approaches and proven procedures for working with children with autism not only in kindergarten, but also for practice in the family. It describes different cognitive styles and other specifics that may arise in connection with autistic spectrum disorders and have a major impact on the child and his surroundings. It also includes personal examples from practice that illustrate the complexity and diversity of working with children with autistic spectrum disorder in kindergarten. In the second part of this work a case study is described, which can also serve as an example of good practice. It describes the class attended by two boys with autism. Part of the case study and a description of the climate detection program in the classroom designed for preschool children. This is...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV