dc.contributor.advisor | Zemková, Jaroslava | |
dc.creator | Hilmarová, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2019-06-19T10:00:28Z | |
dc.date.available | 2019-06-19T10:00:28Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/106435 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá problematikou začleňování dětí s autismem do předškolního vzdělávání. Popisuje pojem autismus a jeho specifika, které se mohou výrazně projevit při zařazování dětí do společného vzdělávání ve věku do šesti let. Poukazuje na možná úskalí, která ýchově a vzdělávání projevit. Vysvětluje pojmy, které souvisí s poruch autistického spektra a podrobně rozebírá triádu postižení a související problematiku opírající se o názory odborníků. Práce ukazuje i různé přístupy a ověřené postupy při práci dětmi s mateřské škole, ale i pro nácviky v rodině. Popisuje odlišné kognitivní styly i jiná specifika, která se v poruchami autistického spektra mohou objevit a mít zásadní vliv na dítě a jeho okolí. Součástí jsou i osobní příklady z praxe, které dokreslují složitost a různorodost práce s dětmi s autistického spektra v mateřské škole. druhé části této práce je popsána případová studie, která může zároveň sloužit jako příklad dobré praxe. Popisuje třídu, kterou navštěvují dva chlapci s autismem. Součástí případové studie i popis programu na zjištění klimatu ve třídě určený pro předškolní děti. Následuje výzkum, který je orientován na názory a pocity pedagogů, kteří mají zkušenost se zařazováním dětí s autismem do předškolního vzdělávání. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the issue of inclusion of children with autism in pre-school education. It describes the concept of autism and its specificities, which can be significantly manifested in the inclusion of children in joint education up to the age of six. It points to the potential pitfalls that can arise in education and training. It explains concepts related to autistic spectrum disorders and discusses in detail the triad of impairments and related issues based on expert opinions. The thesis also shows different approaches and proven procedures for working with children with autism not only in kindergarten, but also for practice in the family. It describes different cognitive styles and other specifics that may arise in connection with autistic spectrum disorders and have a major impact on the child and his surroundings. It also includes personal examples from practice that illustrate the complexity and diversity of working with children with autistic spectrum disorder in kindergarten. In the second part of this work a case study is described, which can also serve as an example of good practice. It describes the class attended by two boys with autism. Part of the case study and a description of the climate detection program in the classroom designed for preschool children. This is... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Autism | en_US |
dc.subject | autistic spectrum disorders | en_US |
dc.subject | preschool education | en_US |
dc.subject | inclusion | en_US |
dc.subject | common education | en_US |
dc.subject | Autismus | cs_CZ |
dc.subject | poruchy autistického spektra | cs_CZ |
dc.subject | předškolní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | inkluze | cs_CZ |
dc.subject | společné vzdělávání | cs_CZ |
dc.title | Dítě s autismem v mateřské škole v kontextu inkluzivního vzdělávání | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-05-29 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 188297 | |
dc.title.translated | Child with autism in the context of inclusive education | en_US |
dc.contributor.referee | Šumníková, Pavlína | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá problematikou začleňování dětí s autismem do předškolního vzdělávání. Popisuje pojem autismus a jeho specifika, které se mohou výrazně projevit při zařazování dětí do společného vzdělávání ve věku do šesti let. Poukazuje na možná úskalí, která ýchově a vzdělávání projevit. Vysvětluje pojmy, které souvisí s poruch autistického spektra a podrobně rozebírá triádu postižení a související problematiku opírající se o názory odborníků. Práce ukazuje i různé přístupy a ověřené postupy při práci dětmi s mateřské škole, ale i pro nácviky v rodině. Popisuje odlišné kognitivní styly i jiná specifika, která se v poruchami autistického spektra mohou objevit a mít zásadní vliv na dítě a jeho okolí. Součástí jsou i osobní příklady z praxe, které dokreslují složitost a různorodost práce s dětmi s autistického spektra v mateřské škole. druhé části této práce je popsána případová studie, která může zároveň sloužit jako příklad dobré praxe. Popisuje třídu, kterou navštěvují dva chlapci s autismem. Součástí případové studie i popis programu na zjištění klimatu ve třídě určený pro předškolní děti. Následuje výzkum, který je orientován na názory a pocity pedagogů, kteří mají zkušenost se zařazováním dětí s autismem do předškolního vzdělávání. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with the issue of inclusion of children with autism in pre-school education. It describes the concept of autism and its specificities, which can be significantly manifested in the inclusion of children in joint education up to the age of six. It points to the potential pitfalls that can arise in education and training. It explains concepts related to autistic spectrum disorders and discusses in detail the triad of impairments and related issues based on expert opinions. The thesis also shows different approaches and proven procedures for working with children with autism not only in kindergarten, but also for practice in the family. It describes different cognitive styles and other specifics that may arise in connection with autistic spectrum disorders and have a major impact on the child and his surroundings. It also includes personal examples from practice that illustrate the complexity and diversity of working with children with autistic spectrum disorder in kindergarten. In the second part of this work a case study is described, which can also serve as an example of good practice. It describes the class attended by two boys with autism. Part of the case study and a description of the climate detection program in the classroom designed for preschool children. This is... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |