dc.contributor.advisor | Klumparová, Štěpánka | |
dc.creator | Ječmenová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2019-06-18T11:43:53Z | |
dc.date.available | 2019-06-18T11:43:53Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/106403 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce Bible a její adaptace pro děti se zabývá otázkou kvality dětských adaptací Bible. Jejím cílem je na základě odborné literatury sestavit ucelený soubor kritérií, která by dětské adaptace měly splňovat. Tato kritéria by se měla stát praktickou pomůckou pro učitele základní školy usnadňující jim výběr kvalitních příběhů pro práci v hodině. První kapitola je celá věnována Bibli a měla by sloužit jako obecný vědomostní základ o tomto díle. Druhá kapitola popisuje literaturu pro děti a mládež (LPDM) z hlediska jejích specifik a psychologických předpokladů dětských čtenářů. Zvláštní prostor v této kapitole zaujímá mýtus (jakožto jeden z významných biblických žánrů) i samotná Bible a zkoumání jejich místa v LPDM. Do kapitoly o LPDM je také zařazena část, jejímž účelem je představit roli ilustrace v dětských knihách a připomenout její nezastupitelné místo v dětské literatuře. Následující kapitola už se věnuje přímo pojmu adaptace, nejprve z hlediska obecně literárního, poté se zaměřuje na dětského recipienta a na zvláštnosti adaptování Bible. Na konci této kapitoly je na základě předchozí teoretické části vytvořen zamýšlený soubor kritérií ve formě otázek na jednotlivé rysy biblických adaptací; tyto otázky jsou pro větší přehlednost rozděleny do pěti tematických okruhů. V poslední kapitole... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis The Bible and Its Adaptations for Children addresses the question of the quality of children's Biblical adaptations. It aims to compile a comprehensive set of criteria based on relevant literature which children's adaptations should meet. These criteria should become a practical tool for primary school teachers to make it easier for them to select quality stories for their lessons. The entire first chapter is devoted to the Bible and should serve as a general knowledge base of the book. The second chapter describes children's literature in terms of its specifics and psychological characteristics of young readers. A special place in this chapter belongs to myth (as one of the essential biblical genres) and the Bible itself, and the examination of their place in children's literature. The chapter on children's literature also includes a section the aim of which is to explain the role of illustration in children's books and to remind us of its crucial position in children's literature. The following chapter deals with the term adaptation, first from the general literary point of view, and then it focuses on the child recipient and the peculiarities of adapting the Bible. At the end of this chapter, the planned set of criteria is created on the bases of the previous theoretical part... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Literatura pro děti a mládež (LPDM) | cs_CZ |
dc.subject | Bible | cs_CZ |
dc.subject | biblické příběhy | cs_CZ |
dc.subject | literární adaptace | cs_CZ |
dc.subject | dětská adaptace | cs_CZ |
dc.subject | literární výchova | cs_CZ |
dc.subject | 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
dc.subject | mladší školní věk | cs_CZ |
dc.subject | Children's Literature | en_US |
dc.subject | the Bible | en_US |
dc.subject | Bible Stories | en_US |
dc.subject | Literary Adaptation | en_US |
dc.subject | Adaptations for Children | en_US |
dc.subject | Literary Education | en_US |
dc.subject | Primary Education | en_US |
dc.subject | Young Learners | en_US |
dc.title | Bible a její adaptace pro děti | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-05-21 | |
dc.description.department | Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 211197 | |
dc.title.translated | Bible and Its Adaptations for Children | en_US |
dc.contributor.referee | Hausenblas, Ondřej | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce Bible a její adaptace pro děti se zabývá otázkou kvality dětských adaptací Bible. Jejím cílem je na základě odborné literatury sestavit ucelený soubor kritérií, která by dětské adaptace měly splňovat. Tato kritéria by se měla stát praktickou pomůckou pro učitele základní školy usnadňující jim výběr kvalitních příběhů pro práci v hodině. První kapitola je celá věnována Bibli a měla by sloužit jako obecný vědomostní základ o tomto díle. Druhá kapitola popisuje literaturu pro děti a mládež (LPDM) z hlediska jejích specifik a psychologických předpokladů dětských čtenářů. Zvláštní prostor v této kapitole zaujímá mýtus (jakožto jeden z významných biblických žánrů) i samotná Bible a zkoumání jejich místa v LPDM. Do kapitoly o LPDM je také zařazena část, jejímž účelem je představit roli ilustrace v dětských knihách a připomenout její nezastupitelné místo v dětské literatuře. Následující kapitola už se věnuje přímo pojmu adaptace, nejprve z hlediska obecně literárního, poté se zaměřuje na dětského recipienta a na zvláštnosti adaptování Bible. Na konci této kapitoly je na základě předchozí teoretické části vytvořen zamýšlený soubor kritérií ve formě otázek na jednotlivé rysy biblických adaptací; tyto otázky jsou pro větší přehlednost rozděleny do pěti tematických okruhů. V poslední kapitole... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis The Bible and Its Adaptations for Children addresses the question of the quality of children's Biblical adaptations. It aims to compile a comprehensive set of criteria based on relevant literature which children's adaptations should meet. These criteria should become a practical tool for primary school teachers to make it easier for them to select quality stories for their lessons. The entire first chapter is devoted to the Bible and should serve as a general knowledge base of the book. The second chapter describes children's literature in terms of its specifics and psychological characteristics of young readers. A special place in this chapter belongs to myth (as one of the essential biblical genres) and the Bible itself, and the examination of their place in children's literature. The chapter on children's literature also includes a section the aim of which is to explain the role of illustration in children's books and to remind us of its crucial position in children's literature. The following chapter deals with the term adaptation, first from the general literary point of view, and then it focuses on the child recipient and the peculiarities of adapting the Bible. At the end of this chapter, the planned set of criteria is created on the bases of the previous theoretical part... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |