Rozvoj motoriky a percepčních schopností u dětí s vývojovou dysfázií
Development of Motor Skills and Perceptual Abilities of Children with Developmental
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106331Identifikátory
SIS: 208338
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Komorná, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
28. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vývojová dysfázie, percepční schopnosti, motorika, komunikace, narušená komunikační schopnostKlíčová slova (anglicky)
Developmental Dysphasia, Perceptional Abilities, Motor Skills, Communication, Occurence of Communication DisabilitiesBakalářská práce je zaměřena na rozvoj motoriky a percepčních schopností u dětí s vývojovou dysfázií. Teoretická část stručně vymezuje pojmy komunikace a narušená komunikační schopnost. Nabízí popis základní problematiky týkající se vývojové dysfázie, její etiologii, symptomatologii, vymezuje typy vývojové dysfázie a její diagnostiku a terapii. Dále stručně popisuje motoriku a percepční schopnosti. Praktická část práce je zpracována jako případová studie chlapce s vývojovou dysfázií. Výzkumné šetření je kvalitativní a je zde využito pozorování, polostrukturovaný rozhovor s matkou a analýza lékařských zpráv. Cílem práce bylo ověřit autorem vypracovaný soubor cvičení a zjistit, zda jsou tato cvičení přínosná pro děti s vývojovou dysfázií. KLÍČOVÁ SLOVA vývojová dysfázie, percepční schopnosti, motorika, komunikace, narušená komunikační schopnost
This bachelor's thesis is focused on the development of motor skills and perceptual abilities of children with the developmental dysphasia. The theoretical part briefly specifies the terms communication and the impairment of communication ability. It offers a detailed description of the developmental dysphasia issue, of its etiology and symptomatology. It describes the types of the developmental dysphasia, diagnostic and therapy. Furthermore, the theoretical part briefly describes motor skills and perceptual abilities. The practical part is approached to as a case study of a boy with the developmental dysphasia. Research is qualitative with the use of observation, semi-structured interview with the mother and the analysis of medical reports. The aim of this thesis is to verify the set of exercises which was put together by the author and to ascertain whether these exercises are beneficial for children with the developmental dysphasia. KEYWORDS Developmental Dysphasia, Perceptional Abilities, Motor Skills, Communication, Occurence of Communication Disabilities