Nácvik sebeobslužných činností u dětí mladšího školního věku s mentální retardací
Practicing self care activities for school age children with mental retardation
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106243Identifikátory
SIS: 176324
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Němec, Zbyněk
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
27. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Zdravotní znevýhodnění, mentální retardace, vzdělávací plán, sebeobsluhaKlíčová slova (anglicky)
health handicap, mental retardation, educational plan, self-helpStříbrná, K. Nácvik sebeobslužných činností u dětí mladšího školního věku s mentální retardací. Bakalářská práce. Praha: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, PhD., 2019. 68 s. Bakalářská práce se zabývá problematikou nácviku sebeobslužných činností u dětí mladšího školního věku s mentální retardací. Práce obsahuje vymezení pojmů mentální retardace a aktivit každodenního života s důrazem na sebeobsluhu. Cílem bakalářské práce je vytvořit vzdělávací plán pro konkrétní dívku se středně těžkou mentální retardací, který je zaměřený na nácvik sebeobslužných činností, který by bylo možné aplikovat v praxi.
Stříbrná, K. Training of self-service activities in children of younger school age with mental retardation. Bachelor thesis. Prague: Department of Special Education, Faculty of Education, Charles University in Prague. Supervisor: Mgr. Barbara Valešová Malecová, PhD., 2019. 68 s. The bachelor thesis deals with the problem of self-service training in children of younger school age with mental retardation. The work contains definitions of mental retardation and activities of everyday life with an emphasis on self-care. The aim of the bachelor thesis is to create an educational plan for a particular girl with moderate mental retardation, which is focused on the practice of self-service activities that could be applied in practice.