Zobrazit minimální záznam

Development of Hearing Perception in Children with Developmental Dysphasia
dc.contributor.advisorKlenková, Jiřina
dc.creatorRybecká, Tereza
dc.date.accessioned2019-06-18T13:02:06Z
dc.date.available2019-06-18T13:02:06Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/106230
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá sluchovým vnímáním u dětí s vývojovou dysfázií. V dané problematice se zaměřuje na využití metody Elkonina, konkrétně na přípravu dětí před zahájením aplikace této metody. Cílem práce bylo provést zhodnocení možností, jak připravit děti s vývojovou dysfázií v mateřské škole speciální na aplikaci metodiky podle Elkonina. V úvodních částech práce je na základě rešerše odborné literatury čtenáři přiblíženo téma narušeného vývoje řeči, konkrétněji pak vývojové dysfázie jako specifické formy narušeného vývoje řeči. Dále je popsána sluchová percepce a možnosti její diagnostiky, především u dětí předškolního věku a také v kontextu vývojové dysfázie. V poslední podkapitole jsou čtenáři představeny možnosti rozvoje sluchové percepce, ve formě námětů na aktivity s dětmi předškolního věku, a samotná metoda Elkonina, k jejímuž využití je aktivitou v této práci směřováno. V závěrečné části práce je popsána aplikace vybraných rozvojových aktivit, které byly prováděny po dobu třech měsíců na vzorku dětí blížících se věku doporučenému pro zahájení aplikace metody Elkonina. Jejím cílem bylo rozvinout jejich schopnost sluchové percepce a připravit je na následnou aplikaci metody Elkonina. Pro ověření výsledků a úspěšnosti aplikace rozvojových aktivit byla provedena dvě výzkumná šetření u...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with hearing perception of children with developmental dysphasia. It focuses on the use of the Elkonin method, specifically on the preparation of children before the application of this method. The aim of this work was to evaluate possibilities how to prepare children with developmental dysphasia in kindergarten special for application of Elkonin methodology. In the introductory parts of the thesis, the reader is introduced to the topic of disturbed development of speech on the basis of literature search, more specifically developmental dysphasia as a specific form of disturbed speech development. Furthermore, hearing perception and possibilities of its diagnostics are described, especially in preschool children and also in the context of developmental dysphasia. In the last subchapter, the reader is introduced to the possibilities of the development of auditory perception, in the form of suggestions for activities with children of pre-school age, and the Elkonin method itself, to which the activity in this work is focused. The final part of the thesis describes the application of selected development activities that were carried out for three months on a sample of children approaching the age recommended for the application of the Elkonin method. Its aim was to develop their...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectimpaired speech developmenten_US
dc.subjectdevelopmental dysphasiaen_US
dc.subjecthearing perceptionen_US
dc.subjectdevelopmenten_US
dc.subjectspeechen_US
dc.subjectElkoninen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectnarušený vývoj řečics_CZ
dc.subjectvývojová dysfáziecs_CZ
dc.subjectsluchové vnímajícs_CZ
dc.subjectrozvojcs_CZ
dc.subjectřečcs_CZ
dc.subjectElkonincs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.titleRozvoj sluchového vnímání u dětí s vývojovou dysfáziícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-27
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId208896
dc.title.translatedDevelopment of Hearing Perception in Children with Developmental Dysphasiaen_US
dc.contributor.refereeKomorná, Marie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá sluchovým vnímáním u dětí s vývojovou dysfázií. V dané problematice se zaměřuje na využití metody Elkonina, konkrétně na přípravu dětí před zahájením aplikace této metody. Cílem práce bylo provést zhodnocení možností, jak připravit děti s vývojovou dysfázií v mateřské škole speciální na aplikaci metodiky podle Elkonina. V úvodních částech práce je na základě rešerše odborné literatury čtenáři přiblíženo téma narušeného vývoje řeči, konkrétněji pak vývojové dysfázie jako specifické formy narušeného vývoje řeči. Dále je popsána sluchová percepce a možnosti její diagnostiky, především u dětí předškolního věku a také v kontextu vývojové dysfázie. V poslední podkapitole jsou čtenáři představeny možnosti rozvoje sluchové percepce, ve formě námětů na aktivity s dětmi předškolního věku, a samotná metoda Elkonina, k jejímuž využití je aktivitou v této práci směřováno. V závěrečné části práce je popsána aplikace vybraných rozvojových aktivit, které byly prováděny po dobu třech měsíců na vzorku dětí blížících se věku doporučenému pro zahájení aplikace metody Elkonina. Jejím cílem bylo rozvinout jejich schopnost sluchové percepce a připravit je na následnou aplikaci metody Elkonina. Pro ověření výsledků a úspěšnosti aplikace rozvojových aktivit byla provedena dvě výzkumná šetření u...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with hearing perception of children with developmental dysphasia. It focuses on the use of the Elkonin method, specifically on the preparation of children before the application of this method. The aim of this work was to evaluate possibilities how to prepare children with developmental dysphasia in kindergarten special for application of Elkonin methodology. In the introductory parts of the thesis, the reader is introduced to the topic of disturbed development of speech on the basis of literature search, more specifically developmental dysphasia as a specific form of disturbed speech development. Furthermore, hearing perception and possibilities of its diagnostics are described, especially in preschool children and also in the context of developmental dysphasia. In the last subchapter, the reader is introduced to the possibilities of the development of auditory perception, in the form of suggestions for activities with children of pre-school age, and the Elkonin method itself, to which the activity in this work is focused. The final part of the thesis describes the application of selected development activities that were carried out for three months on a sample of children approaching the age recommended for the application of the Elkonin method. Its aim was to develop their...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV