Zobrazit minimální záznam

Specifics of the work with pupils with hearing impairment during the hours of Physical Education of primary school
dc.contributor.advisorHoráčková, Klára
dc.creatorJinochová, Martina
dc.date.accessioned2019-06-18T12:11:03Z
dc.date.available2019-06-18T12:11:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/106152
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá žáky se sluchovým postižením, kteří jako kompenzační pomůcku využívají kochleární implantát. Cílem práce bylo prozkoumat specifika práce s žáky se sluchovým postižením v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni ZŠ. V teoretické části byly shromážděny poznatky ke zmíněnému tématu z odborné literatury. Pozornost byla věnována problematice začleňování žáků prvního stupně se sluchovým postižením do vzdělávacího procesu ZŠ. Práce představuje kochleární implantát coby jednu ze zásadních možností ovlivňování kvality života sluchově postižených osob. Seznamuje čtenáře jak s fungováním a indikací kochleárního implantátu, tak s organizacemi, které se zabývají podporou osob s kochleárním implantátem. Pozornost je dále věnována vzdělávací oblasti Tělesná výchova a podpoře žáků se sluchovým postižením v hodinách tělesné výchovy. V empirické části práce byl využit kvalitativní výzkumný design. Sběr dat proběhl pomocí metod pozorování a hloubkových polostrukturovaných rozhovorů. Získaná data byla analyzována prostřednictvím metody otevřeného kódování. Výzkumné otázky byly zaměřeny na nejdůležitější aspekty v hodinách tělesné výchovy, a to komunikaci, aktivitu a bezpečnost. K zodpovězení stanovených otázek vedly jednotlivé kategorie získané analýzou otevřeného kódování. Popis...cs_CZ
dc.description.abstractMy diploma thesis deals with pupils who are struggling to hear and a cochlear implant may be their hearing aid. The goal of my thesis was to look into the specific work with hearing impairment pupils in lessons of Physical education in elementary school. In theoretical part knowledge of mentioned problem from professional literature was collected. My attention was dedicated to the problem of the first grade hearing impairment pupils' integration to the education system. This thesis presents the cochlear implant as one of the essential opportunity for better quality life of hearing impairment people. Moreover I make the readers familiar with functioning and indication of a cochlear implant, and organisations which support people like these. Besides that I also write about PE education and support of hearing impairment pupils in PE lessons. In empirical part I used a qualitative research design. The collection of information was realized with the methods of watching and deep half-structured talks. The gained information was analysed by using the method of opened coding. The research questions were focused on the most important aspects in PE lessons - in communication, activity, and safety. For answering to research questions led particular categories gained from the opened coding analysis. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectsluchové postiženícs_CZ
dc.subjectkochleární implantátcs_CZ
dc.subjecttělesná výchovacs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectspecifika výukycs_CZ
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjecthearing impairmenten_US
dc.subjectcochlear implanten_US
dc.subjectPhysical Educationen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectspecifics of teachingen_US
dc.titleSpecifika práce s žáky se sluchovým postižením v hodinách TV na prvním stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-05-22
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId212839
dc.title.translatedSpecifics of the work with pupils with hearing impairment during the hours of Physical Education of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeFelcmanová, Lenka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá žáky se sluchovým postižením, kteří jako kompenzační pomůcku využívají kochleární implantát. Cílem práce bylo prozkoumat specifika práce s žáky se sluchovým postižením v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni ZŠ. V teoretické části byly shromážděny poznatky ke zmíněnému tématu z odborné literatury. Pozornost byla věnována problematice začleňování žáků prvního stupně se sluchovým postižením do vzdělávacího procesu ZŠ. Práce představuje kochleární implantát coby jednu ze zásadních možností ovlivňování kvality života sluchově postižených osob. Seznamuje čtenáře jak s fungováním a indikací kochleárního implantátu, tak s organizacemi, které se zabývají podporou osob s kochleárním implantátem. Pozornost je dále věnována vzdělávací oblasti Tělesná výchova a podpoře žáků se sluchovým postižením v hodinách tělesné výchovy. V empirické části práce byl využit kvalitativní výzkumný design. Sběr dat proběhl pomocí metod pozorování a hloubkových polostrukturovaných rozhovorů. Získaná data byla analyzována prostřednictvím metody otevřeného kódování. Výzkumné otázky byly zaměřeny na nejdůležitější aspekty v hodinách tělesné výchovy, a to komunikaci, aktivitu a bezpečnost. K zodpovězení stanovených otázek vedly jednotlivé kategorie získané analýzou otevřeného kódování. Popis...cs_CZ
uk.abstract.enMy diploma thesis deals with pupils who are struggling to hear and a cochlear implant may be their hearing aid. The goal of my thesis was to look into the specific work with hearing impairment pupils in lessons of Physical education in elementary school. In theoretical part knowledge of mentioned problem from professional literature was collected. My attention was dedicated to the problem of the first grade hearing impairment pupils' integration to the education system. This thesis presents the cochlear implant as one of the essential opportunity for better quality life of hearing impairment people. Moreover I make the readers familiar with functioning and indication of a cochlear implant, and organisations which support people like these. Besides that I also write about PE education and support of hearing impairment pupils in PE lessons. In empirical part I used a qualitative research design. The collection of information was realized with the methods of watching and deep half-structured talks. The gained information was analysed by using the method of opened coding. The research questions were focused on the most important aspects in PE lessons - in communication, activity, and safety. For answering to research questions led particular categories gained from the opened coding analysis. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV