dc.contributor.advisor | Horáčková, Klára | |
dc.creator | Jinochová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2019-06-18T12:11:03Z | |
dc.date.available | 2019-06-18T12:11:03Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/106152 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá žáky se sluchovým postižením, kteří jako kompenzační pomůcku využívají kochleární implantát. Cílem práce bylo prozkoumat specifika práce s žáky se sluchovým postižením v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni ZŠ. V teoretické části byly shromážděny poznatky ke zmíněnému tématu z odborné literatury. Pozornost byla věnována problematice začleňování žáků prvního stupně se sluchovým postižením do vzdělávacího procesu ZŠ. Práce představuje kochleární implantát coby jednu ze zásadních možností ovlivňování kvality života sluchově postižených osob. Seznamuje čtenáře jak s fungováním a indikací kochleárního implantátu, tak s organizacemi, které se zabývají podporou osob s kochleárním implantátem. Pozornost je dále věnována vzdělávací oblasti Tělesná výchova a podpoře žáků se sluchovým postižením v hodinách tělesné výchovy. V empirické části práce byl využit kvalitativní výzkumný design. Sběr dat proběhl pomocí metod pozorování a hloubkových polostrukturovaných rozhovorů. Získaná data byla analyzována prostřednictvím metody otevřeného kódování. Výzkumné otázky byly zaměřeny na nejdůležitější aspekty v hodinách tělesné výchovy, a to komunikaci, aktivitu a bezpečnost. K zodpovězení stanovených otázek vedly jednotlivé kategorie získané analýzou otevřeného kódování. Popis... | cs_CZ |
dc.description.abstract | My diploma thesis deals with pupils who are struggling to hear and a cochlear implant may be their hearing aid. The goal of my thesis was to look into the specific work with hearing impairment pupils in lessons of Physical education in elementary school. In theoretical part knowledge of mentioned problem from professional literature was collected. My attention was dedicated to the problem of the first grade hearing impairment pupils' integration to the education system. This thesis presents the cochlear implant as one of the essential opportunity for better quality life of hearing impairment people. Moreover I make the readers familiar with functioning and indication of a cochlear implant, and organisations which support people like these. Besides that I also write about PE education and support of hearing impairment pupils in PE lessons. In empirical part I used a qualitative research design. The collection of information was realized with the methods of watching and deep half-structured talks. The gained information was analysed by using the method of opened coding. The research questions were focused on the most important aspects in PE lessons - in communication, activity, and safety. For answering to research questions led particular categories gained from the opened coding analysis. The... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | základní škola | cs_CZ |
dc.subject | sluchové postižení | cs_CZ |
dc.subject | kochleární implantát | cs_CZ |
dc.subject | tělesná výchova | cs_CZ |
dc.subject | inkluze | cs_CZ |
dc.subject | integrace | cs_CZ |
dc.subject | specifika výuky | cs_CZ |
dc.subject | elementary school | en_US |
dc.subject | hearing impairment | en_US |
dc.subject | cochlear implant | en_US |
dc.subject | Physical Education | en_US |
dc.subject | inclusion | en_US |
dc.subject | integration | en_US |
dc.subject | specifics of teaching | en_US |
dc.title | Specifika práce s žáky se sluchovým postižením v hodinách TV na prvním stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2019 | |
dcterms.dateAccepted | 2019-05-22 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 212839 | |
dc.title.translated | Specifics of the work with pupils with hearing impairment during the hours of Physical Education of primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Felcmanová, Lenka | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá žáky se sluchovým postižením, kteří jako kompenzační pomůcku využívají kochleární implantát. Cílem práce bylo prozkoumat specifika práce s žáky se sluchovým postižením v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni ZŠ. V teoretické části byly shromážděny poznatky ke zmíněnému tématu z odborné literatury. Pozornost byla věnována problematice začleňování žáků prvního stupně se sluchovým postižením do vzdělávacího procesu ZŠ. Práce představuje kochleární implantát coby jednu ze zásadních možností ovlivňování kvality života sluchově postižených osob. Seznamuje čtenáře jak s fungováním a indikací kochleárního implantátu, tak s organizacemi, které se zabývají podporou osob s kochleárním implantátem. Pozornost je dále věnována vzdělávací oblasti Tělesná výchova a podpoře žáků se sluchovým postižením v hodinách tělesné výchovy. V empirické části práce byl využit kvalitativní výzkumný design. Sběr dat proběhl pomocí metod pozorování a hloubkových polostrukturovaných rozhovorů. Získaná data byla analyzována prostřednictvím metody otevřeného kódování. Výzkumné otázky byly zaměřeny na nejdůležitější aspekty v hodinách tělesné výchovy, a to komunikaci, aktivitu a bezpečnost. K zodpovězení stanovených otázek vedly jednotlivé kategorie získané analýzou otevřeného kódování. Popis... | cs_CZ |
uk.abstract.en | My diploma thesis deals with pupils who are struggling to hear and a cochlear implant may be their hearing aid. The goal of my thesis was to look into the specific work with hearing impairment pupils in lessons of Physical education in elementary school. In theoretical part knowledge of mentioned problem from professional literature was collected. My attention was dedicated to the problem of the first grade hearing impairment pupils' integration to the education system. This thesis presents the cochlear implant as one of the essential opportunity for better quality life of hearing impairment people. Moreover I make the readers familiar with functioning and indication of a cochlear implant, and organisations which support people like these. Besides that I also write about PE education and support of hearing impairment pupils in PE lessons. In empirical part I used a qualitative research design. The collection of information was realized with the methods of watching and deep half-structured talks. The gained information was analysed by using the method of opened coding. The research questions were focused on the most important aspects in PE lessons - in communication, activity, and safety. For answering to research questions led particular categories gained from the opened coding analysis. The... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |