Problematika vstupu dítěte do mateřské školy
Problems of child's admission to the nursery school
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/105753Identifiers
Study Information System: 71069
Collections
- Kvalifikační práce [18635]
Author
Advisor
Referee
Havlová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
29. 5. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce je věnována problematice vstupu dítěte do mateřské školy, následné adaptace dítěte do skupiny vrstevníků v prostředí mateřské školy. Zabývá se také problematikou adaptace a integrace dítěte se sluchovým postižením v běžné mateřské škole. Popisuje důležitost spolupráce a důvěry rodičů a učitelky v mateřské škole. Vyhodnocuje postoje a názory rodičů na vstup dítěte do mateřské školy. Díky pozorování učitelek bylo zjišťováno, jaké převažuje chování dětí v prvních šesti týdnech po vstupu do mateřské školy.
The thesis pursues problems of child's admission to the nursery school, subsequent adaptation of a child to a group of their peers in the nursery school setting. It also deals with the problems of adaptation and integration of an aurally handicapped child in a standard nursery school. It describes the importance of cooperation and trust between parents and a nursery school teacher. The thesis evaluates parents' attitudes to the child's admission to the nursery school and their opinions of it. Thanks to the teachers' observation it was identified, what children's behaviour predominates in the first six weeks after entering the nursery school.