Problematika vstupu dítěte do mateřské školy
Problems of child's admission to the nursery school
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/105753Identifikátory
SIS: 71069
Kolekce
- Kvalifikační práce [19344]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Havlová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
29. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce je věnována problematice vstupu dítěte do mateřské školy, následné adaptace dítěte do skupiny vrstevníků v prostředí mateřské školy. Zabývá se také problematikou adaptace a integrace dítěte se sluchovým postižením v běžné mateřské škole. Popisuje důležitost spolupráce a důvěry rodičů a učitelky v mateřské škole. Vyhodnocuje postoje a názory rodičů na vstup dítěte do mateřské školy. Díky pozorování učitelek bylo zjišťováno, jaké převažuje chování dětí v prvních šesti týdnech po vstupu do mateřské školy.
The thesis pursues problems of child's admission to the nursery school, subsequent adaptation of a child to a group of their peers in the nursery school setting. It also deals with the problems of adaptation and integration of an aurally handicapped child in a standard nursery school. It describes the importance of cooperation and trust between parents and a nursery school teacher. The thesis evaluates parents' attitudes to the child's admission to the nursery school and their opinions of it. Thanks to the teachers' observation it was identified, what children's behaviour predominates in the first six weeks after entering the nursery school.