Kdo má děti vychovávat a jak? Pedagogika jako klíčový diskurz socialistické společnosti
Who should raise children and how? Pedagogy as a key discourse of socialist society
dc.contributor.author | Winkler, Martina | |
dc.date.accessioned | 2019-03-12T10:06:44Z | |
dc.date.available | 2019-03-12T10:06:44Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/105466 | |
dc.description.abstract | The paper discusses various forms of pedagogical literature from socialist Czechoslovakia and argues that pedagogy became a dynamic and complex aspect within the general debates on VTR (Scientific Technological Revolution) from the 1960s on. | en] |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | |
dc.title | Kdo má děti vychovávat a jak? Pedagogika jako klíčový diskurz socialistické společnosti | cs |
dc.type | Vědecký článek | cs |
dcterms.license | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/ | |
dc.title.translated | Who should raise children and how? Pedagogy as a key discourse of socialist society | en |
uk.internal-type | uk_publication | |
dc.description.startPage | 60 | |
dc.description.endPage | 71 | |
dcterms.isPartOf.name | Historie – Otázky – Problémy (History, Issues, Problems) | cs_CZ |
dcterms.isPartOf.journalYear | 2018 | |
dcterms.isPartOf.journalVolume | 10 | |
dcterms.isPartOf.journalIssue | 2 | |
dcterms.isPartOf.issn | 2336-6672 | |
dc.relation.isPartOfUrl | https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz | |
dc.subject.keyword | Czechoslovakia | en |
dc.subject.keyword | normalisation | en |
dc.subject.keyword | pedagogy | en |
dc.subject.keyword | childhood | en |
dc.subject.keyword | upbringing | en |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách
-
Číslo 2 [17]
Issue 2