Podpora výuky programování na ZŠ
Programming at elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104717Identifikátory
SIS: 199026
Kolekce
- Kvalifikační práce [18636]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Černochová, Miroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
15. 1. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
algoritmizace, programování, model výuky, informační a komunikační technologieKlíčová slova (anglicky)
algorithmization, programming, model of teaching, Information and Communication TechnologyDiplomová práce se zabývá výukou programování na základních školách v České republice. Teoretická část práce se zaměřuje na mapování současného stavu výuky programování na základních školách. Dále jsou v práci mapovány aktuálně využívané zdroje, které jsou určeny pro podporu výuky algoritmizace a programování dětí. Tyto zdroje jsou dále hodnoceny vybranými evaluačními kritérii. Na teoretickém základu práce je navrhnut vlastní model výuky programování jako praktický výstup, a to včetně výukových materiálů a metodické příručky pro učitele. Návrh modelu výuky je ověřen v praxi.
The diploma thesis deals with the teaching of programming at elementary schools in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis focuses on mapping the current state of the teaching of programming at elementary schools. In addition, the currently used resources to support the teaching of algorithmization and programming for children are mapped. These resources are evaluated by selected evaluation criteria. On the theoretical basis of thesis, a teaching model focused on programming is designed as a practical output, including learning materials and a methodological manual for teachers. The design of the model of teaching is verified in practice.