Výuka finanční matematiky na SŠ z hlediska praxe
Teaching financial mathematics at high schools from a practice point of view
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104081Identifikátory
SIS: 200849
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pilous, Derek
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
12. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Finanční matematika, finanční gramotnost, střední školaKlíčová slova (anglicky)
Financial Mathematics, Financial Literacy, High SchoolPráce pojednává o současném stavu výuky finanční gramotnosti a finanční matematiky na středních školách. Má za cíl shrnout informace o publikacích, ze kterých vychází výuka finanční gramotnosti a posléze určit na základě rozhovorů s odborníky z praxe případné návrhy na zlepšení výuky. Teoretická část se zabývá analýzou učebních materiálů a určením typových příkladů. Praktická část je věnována rozhovorům s odborníky z praxe. Ti posuzují dnešní znalost finanční gramotnosti klientů a také výukové materiály na SŠ.
The thesis is dealing with the current state of teaching financial literacy and financial mathematics at high schools. It aims to summarize information about the publications on which it is based to teach financial literacy, and then identify possible suggestions to improve learning based on interviews with practitioners. The theoretical part deals with the analysis of teaching materials and the identification of typological examples. The practical part is devoted to interviews with practitioners. They assess today's knowledge of financial literacy of clients as well as teaching materials at high schools.
