Zobrazit minimální záznam

The construction of polygons with the didactic aid
dc.contributor.advisorKloboučková, Jaroslava
dc.creatorPrůšová, Adéla
dc.date.accessioned2018-11-30T11:04:04Z
dc.date.available2018-11-30T11:04:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/104016
dc.description.abstractTato práce se zabývá konstrukcí mnohoúhelníků s využitím pomůcky geoboard na prvním stupni základních škol. Provedla jsem analýzu tří řad učebnic, abych zjistila, jakou a zda vůbec poskytují možnost mechanické práce s tvorbou mnohoúhelníků. Na základě nastudování odborné literatury zabývající se výukou matematiky, konkrétně geometrie, na základní škole, jsem vytvořila šablony, které se dají použít při práci s geoboardem. Šablony byly v praxi řešeny žáky ve třech ročnících, díky čemuž jsem mohla vyhodnotit jejich funkčnost. Následně byly provedeny korektury zadání šablon chybně zadaných tak, aby nebyly nikterak zavádějící či matoucí. Dále jsem popsala tři fáze zavádění práce s geoboardem, které jsem sama prováděla, a které jsou detailně zapsány v jednotlivých protokolech. Vyvodila jsem didaktický potenciál práce s geoboardem a teoretické nástrahy, které vyplývají z jeho používání.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with construction of polygons with use of a didactic aid a geoboard at primary education. I have done analysis of three series of mathematics books in order to know, if they include possibility of mechanical work during construction of polygons. Based on study of professional literature related to teaching mathematics, mainly geometry at primary education, I have created patterns that can be used altogether with geoboard in mathematics. The patterns had been used in three classes thank to this I could have assess their practical use. Then I have corrected wrong instruction of patterns in order to be clear. Next I described three stages of beginning to work with geoboard that I have personally done and that are written in details in protocol. I have concluded didactic potential work with geoboard and theoretical obstacles while geoboard is using.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectmnohoúhelníkcs_CZ
dc.subjectgeoboardcs_CZ
dc.subjectkonstruktivismuscs_CZ
dc.subjectdítě mladšího školního věkucs_CZ
dc.subjectčtvercová síťcs_CZ
dc.subjectpolygonen_US
dc.subjectgeoboarden_US
dc.subjectkonstructivismen_US
dc.subjectjunior pupilen_US
dc.subjectquadric griden_US
dc.titleKonstrukce mnohoúhelníků s využitím didaktické pomůckycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-23
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId187733
dc.title.translatedThe construction of polygons with the didactic aiden_US
dc.contributor.refereeHavlíčková, Radka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá konstrukcí mnohoúhelníků s využitím pomůcky geoboard na prvním stupni základních škol. Provedla jsem analýzu tří řad učebnic, abych zjistila, jakou a zda vůbec poskytují možnost mechanické práce s tvorbou mnohoúhelníků. Na základě nastudování odborné literatury zabývající se výukou matematiky, konkrétně geometrie, na základní škole, jsem vytvořila šablony, které se dají použít při práci s geoboardem. Šablony byly v praxi řešeny žáky ve třech ročnících, díky čemuž jsem mohla vyhodnotit jejich funkčnost. Následně byly provedeny korektury zadání šablon chybně zadaných tak, aby nebyly nikterak zavádějící či matoucí. Dále jsem popsala tři fáze zavádění práce s geoboardem, které jsem sama prováděla, a které jsou detailně zapsány v jednotlivých protokolech. Vyvodila jsem didaktický potenciál práce s geoboardem a teoretické nástrahy, které vyplývají z jeho používání.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with construction of polygons with use of a didactic aid a geoboard at primary education. I have done analysis of three series of mathematics books in order to know, if they include possibility of mechanical work during construction of polygons. Based on study of professional literature related to teaching mathematics, mainly geometry at primary education, I have created patterns that can be used altogether with geoboard in mathematics. The patterns had been used in three classes thank to this I could have assess their practical use. Then I have corrected wrong instruction of patterns in order to be clear. Next I described three stages of beginning to work with geoboard that I have personally done and that are written in details in protocol. I have concluded didactic potential work with geoboard and theoretical obstacles while geoboard is using.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code3


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV