dc.contributor.advisor | Kloboučková, Jaroslava | |
dc.creator | Průšová, Adéla | |
dc.date.accessioned | 2018-11-30T11:04:04Z | |
dc.date.available | 2018-11-30T11:04:04Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/104016 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá konstrukcí mnohoúhelníků s využitím pomůcky geoboard na prvním stupni základních škol. Provedla jsem analýzu tří řad učebnic, abych zjistila, jakou a zda vůbec poskytují možnost mechanické práce s tvorbou mnohoúhelníků. Na základě nastudování odborné literatury zabývající se výukou matematiky, konkrétně geometrie, na základní škole, jsem vytvořila šablony, které se dají použít při práci s geoboardem. Šablony byly v praxi řešeny žáky ve třech ročnících, díky čemuž jsem mohla vyhodnotit jejich funkčnost. Následně byly provedeny korektury zadání šablon chybně zadaných tak, aby nebyly nikterak zavádějící či matoucí. Dále jsem popsala tři fáze zavádění práce s geoboardem, které jsem sama prováděla, a které jsou detailně zapsány v jednotlivých protokolech. Vyvodila jsem didaktický potenciál práce s geoboardem a teoretické nástrahy, které vyplývají z jeho používání. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with construction of polygons with use of a didactic aid a geoboard at primary education. I have done analysis of three series of mathematics books in order to know, if they include possibility of mechanical work during construction of polygons. Based on study of professional literature related to teaching mathematics, mainly geometry at primary education, I have created patterns that can be used altogether with geoboard in mathematics. The patterns had been used in three classes thank to this I could have assess their practical use. Then I have corrected wrong instruction of patterns in order to be clear. Next I described three stages of beginning to work with geoboard that I have personally done and that are written in details in protocol. I have concluded didactic potential work with geoboard and theoretical obstacles while geoboard is using. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | mnohoúhelník | cs_CZ |
dc.subject | geoboard | cs_CZ |
dc.subject | konstruktivismus | cs_CZ |
dc.subject | dítě mladšího školního věku | cs_CZ |
dc.subject | čtvercová síť | cs_CZ |
dc.subject | polygon | en_US |
dc.subject | geoboard | en_US |
dc.subject | konstructivism | en_US |
dc.subject | junior pupil | en_US |
dc.subject | quadric grid | en_US |
dc.title | Konstrukce mnohoúhelníků s využitím didaktické pomůcky | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-05-23 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 187733 | |
dc.title.translated | The construction of polygons with the didactic aid | en_US |
dc.contributor.referee | Havlíčková, Radka | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá konstrukcí mnohoúhelníků s využitím pomůcky geoboard na prvním stupni základních škol. Provedla jsem analýzu tří řad učebnic, abych zjistila, jakou a zda vůbec poskytují možnost mechanické práce s tvorbou mnohoúhelníků. Na základě nastudování odborné literatury zabývající se výukou matematiky, konkrétně geometrie, na základní škole, jsem vytvořila šablony, které se dají použít při práci s geoboardem. Šablony byly v praxi řešeny žáky ve třech ročnících, díky čemuž jsem mohla vyhodnotit jejich funkčnost. Následně byly provedeny korektury zadání šablon chybně zadaných tak, aby nebyly nikterak zavádějící či matoucí. Dále jsem popsala tři fáze zavádění práce s geoboardem, které jsem sama prováděla, a které jsou detailně zapsány v jednotlivých protokolech. Vyvodila jsem didaktický potenciál práce s geoboardem a teoretické nástrahy, které vyplývají z jeho používání. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with construction of polygons with use of a didactic aid a geoboard at primary education. I have done analysis of three series of mathematics books in order to know, if they include possibility of mechanical work during construction of polygons. Based on study of professional literature related to teaching mathematics, mainly geometry at primary education, I have created patterns that can be used altogether with geoboard in mathematics. The patterns had been used in three classes thank to this I could have assess their practical use. Then I have corrected wrong instruction of patterns in order to be clear. Next I described three stages of beginning to work with geoboard that I have personally done and that are written in details in protocol. I have concluded didactic potential work with geoboard and theoretical obstacles while geoboard is using. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |