dc.contributor.advisor | Jirotková, Darina | |
dc.creator | Smetanová, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2018-11-30T10:57:55Z | |
dc.date.available | 2018-11-30T10:57:55Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/103985 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá outdoorovým vyučováním matematiky na prvním stupni základní školy. Rozvíjí současný zájem o outdoorovou výuku za využití aktuálních inovativních metod učení. Svým zaměřením má sloužit především jako inspirační zdroj k vyučování matematiky v oblasti místa, kde žák vyrůstá, a naopak k poznávání svého okolí prostřednictvím vyučování matematiky. Částečně se opírá o výuku matematiky, orientovanou na budování schémat, ale usiluje o možnost demonstrovat výhody outdoorového vyučování bez ohledu na styl výuky. Přitom popisuje a analyzuje specifické vlastnosti, výhody a výzvy, spojené s outdoorovou výukou. Práce využívá českých a zahraničních zdrojů k seznámení čtenáře se základními fenomény, které se objevují v souvislosti s procesem učení. Jejich roli ukazuje na konkrétních outdoorových aktivitách. Podrobné rozbory těchto aktivit fungují v širším smyslu jako příklady, jak vést žáky k radosti z porozumění matematickým zákonitostem v běžném prostředí mimo školu. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with outdoor teaching of mathematics at primary school level. It develops the current interest in outdoor teaching using current innovative learning methods. Its focus is to serve as an inspirational resource for teaching mathematics in the area where a pupil grows up and, on the contrary, to learn about his surroundings through teaching mathematics. It relies partly on teaching via schema-oriented education, but seeks to demonstrate the benefits of outdoor teaching regardless of the style of teaching. It describes and analyzes the specific features, benefits and challenges associated with outdoor learning. The work uses Czech and foreign sources to familiarize the reader with the basic phenomena that arise in connection with the learning process. Their role is pointed out on specific outdoor activities. Detailed analyzes of these activities work in the broader sense as examples of how to lead pupils to enjoy understanding mathematical laws in a non-school environment. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | outdoorové vyučování | cs_CZ |
dc.subject | outdoorová matematika | cs_CZ |
dc.subject | konstruktivistické vyučování | cs_CZ |
dc.subject | vyučování orientované na budování schémat | cs_CZ |
dc.subject | fenomény učení | cs_CZ |
dc.subject | outdoor education | en_US |
dc.subject | outdoor mathematics | en_US |
dc.subject | constructivistics teaching | en_US |
dc.subject | scheme-oriented education | en_US |
dc.subject | phenomenons of learning | en_US |
dc.title | Výuka matematiky za podpory outdoorových prvků | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-01-08 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 174720 | |
dc.title.translated | Teaching mathematics with the support of outdoor elements | en_US |
dc.contributor.referee | Slezáková, Jana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá outdoorovým vyučováním matematiky na prvním stupni základní školy. Rozvíjí současný zájem o outdoorovou výuku za využití aktuálních inovativních metod učení. Svým zaměřením má sloužit především jako inspirační zdroj k vyučování matematiky v oblasti místa, kde žák vyrůstá, a naopak k poznávání svého okolí prostřednictvím vyučování matematiky. Částečně se opírá o výuku matematiky, orientovanou na budování schémat, ale usiluje o možnost demonstrovat výhody outdoorového vyučování bez ohledu na styl výuky. Přitom popisuje a analyzuje specifické vlastnosti, výhody a výzvy, spojené s outdoorovou výukou. Práce využívá českých a zahraničních zdrojů k seznámení čtenáře se základními fenomény, které se objevují v souvislosti s procesem učení. Jejich roli ukazuje na konkrétních outdoorových aktivitách. Podrobné rozbory těchto aktivit fungují v širším smyslu jako příklady, jak vést žáky k radosti z porozumění matematickým zákonitostem v běžném prostředí mimo školu. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with outdoor teaching of mathematics at primary school level. It develops the current interest in outdoor teaching using current innovative learning methods. Its focus is to serve as an inspirational resource for teaching mathematics in the area where a pupil grows up and, on the contrary, to learn about his surroundings through teaching mathematics. It relies partly on teaching via schema-oriented education, but seeks to demonstrate the benefits of outdoor teaching regardless of the style of teaching. It describes and analyzes the specific features, benefits and challenges associated with outdoor learning. The work uses Czech and foreign sources to familiarize the reader with the basic phenomena that arise in connection with the learning process. Their role is pointed out on specific outdoor activities. Detailed analyzes of these activities work in the broader sense as examples of how to lead pupils to enjoy understanding mathematical laws in a non-school environment. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |