Zobrazit minimální záznam

Teaching mathematics with the support of outdoor elements
dc.contributor.advisorJirotková, Darina
dc.creatorSmetanová, Eliška
dc.date.accessioned2018-11-30T10:57:55Z
dc.date.available2018-11-30T10:57:55Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103985
dc.description.abstractPráce se zabývá outdoorovým vyučováním matematiky na prvním stupni základní školy. Rozvíjí současný zájem o outdoorovou výuku za využití aktuálních inovativních metod učení. Svým zaměřením má sloužit především jako inspirační zdroj k vyučování matematiky v oblasti místa, kde žák vyrůstá, a naopak k poznávání svého okolí prostřednictvím vyučování matematiky. Částečně se opírá o výuku matematiky, orientovanou na budování schémat, ale usiluje o možnost demonstrovat výhody outdoorového vyučování bez ohledu na styl výuky. Přitom popisuje a analyzuje specifické vlastnosti, výhody a výzvy, spojené s outdoorovou výukou. Práce využívá českých a zahraničních zdrojů k seznámení čtenáře se základními fenomény, které se objevují v souvislosti s procesem učení. Jejich roli ukazuje na konkrétních outdoorových aktivitách. Podrobné rozbory těchto aktivit fungují v širším smyslu jako příklady, jak vést žáky k radosti z porozumění matematickým zákonitostem v běžném prostředí mimo školu.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with outdoor teaching of mathematics at primary school level. It develops the current interest in outdoor teaching using current innovative learning methods. Its focus is to serve as an inspirational resource for teaching mathematics in the area where a pupil grows up and, on the contrary, to learn about his surroundings through teaching mathematics. It relies partly on teaching via schema-oriented education, but seeks to demonstrate the benefits of outdoor teaching regardless of the style of teaching. It describes and analyzes the specific features, benefits and challenges associated with outdoor learning. The work uses Czech and foreign sources to familiarize the reader with the basic phenomena that arise in connection with the learning process. Their role is pointed out on specific outdoor activities. Detailed analyzes of these activities work in the broader sense as examples of how to lead pupils to enjoy understanding mathematical laws in a non-school environment.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectoutdoorové vyučovánícs_CZ
dc.subjectoutdoorová matematikacs_CZ
dc.subjectkonstruktivistické vyučovánícs_CZ
dc.subjectvyučování orientované na budování schématcs_CZ
dc.subjectfenomény učenícs_CZ
dc.subjectoutdoor educationen_US
dc.subjectoutdoor mathematicsen_US
dc.subjectconstructivistics teachingen_US
dc.subjectscheme-oriented educationen_US
dc.subjectphenomenons of learningen_US
dc.titleVýuka matematiky za podpory outdoorových prvkůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-08
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId174720
dc.title.translatedTeaching mathematics with the support of outdoor elementsen_US
dc.contributor.refereeSlezáková, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá outdoorovým vyučováním matematiky na prvním stupni základní školy. Rozvíjí současný zájem o outdoorovou výuku za využití aktuálních inovativních metod učení. Svým zaměřením má sloužit především jako inspirační zdroj k vyučování matematiky v oblasti místa, kde žák vyrůstá, a naopak k poznávání svého okolí prostřednictvím vyučování matematiky. Částečně se opírá o výuku matematiky, orientovanou na budování schémat, ale usiluje o možnost demonstrovat výhody outdoorového vyučování bez ohledu na styl výuky. Přitom popisuje a analyzuje specifické vlastnosti, výhody a výzvy, spojené s outdoorovou výukou. Práce využívá českých a zahraničních zdrojů k seznámení čtenáře se základními fenomény, které se objevují v souvislosti s procesem učení. Jejich roli ukazuje na konkrétních outdoorových aktivitách. Podrobné rozbory těchto aktivit fungují v širším smyslu jako příklady, jak vést žáky k radosti z porozumění matematickým zákonitostem v běžném prostředí mimo školu.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with outdoor teaching of mathematics at primary school level. It develops the current interest in outdoor teaching using current innovative learning methods. Its focus is to serve as an inspirational resource for teaching mathematics in the area where a pupil grows up and, on the contrary, to learn about his surroundings through teaching mathematics. It relies partly on teaching via schema-oriented education, but seeks to demonstrate the benefits of outdoor teaching regardless of the style of teaching. It describes and analyzes the specific features, benefits and challenges associated with outdoor learning. The work uses Czech and foreign sources to familiarize the reader with the basic phenomena that arise in connection with the learning process. Their role is pointed out on specific outdoor activities. Detailed analyzes of these activities work in the broader sense as examples of how to lead pupils to enjoy understanding mathematical laws in a non-school environment.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV