Show simple item record

The analysis of erors in the design of geometrical constructions.
dc.contributor.advisorKvasz, Ladislav
dc.creatorKozubek, Jan
dc.date.accessioned2018-11-30T10:56:31Z
dc.date.available2018-11-30T10:56:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103980
dc.description.abstractTématem této diplomové práce je analýza chyb, které mohou vznikat v průběhu rozboru úloh řešených pomocí geometrických konstrukcí. Rozbor konstrukce je zde popsán jako zásadní část hledání vhodné strategie řešení. V rámci teoretické části práce jsou rozebrány klíčové pojmy, které s tématem souvisí (geometrická konstrukce, rozbor geometrické úlohy a chyba v rozboru), různé způsoby jejich zavedení a přístup k těmto pojmům. Dále je v práci představen experiment, který měl prozkoumat chyby, které žáci sekundy víceletého gymnázia dělají v průběhu rozboru geometrické úlohy. Chyby v rozborech jednotlivých úloh byly analyzovány tak, že byly roztříděny podle svého charakteru a byly popsány jejich možné příčiny. Z této analýzy pak vyplývají návrhy na využití těchto chyb v další výuce geometrie. Klíčová slova: konstrukční úlohy, geometrická konstrukce, rozbor konstrukce, chyba v rozboru, příčiny chybcs_CZ
dc.description.abstractAn error analysis that may appear in the process of a design of problems solved by geometrical constructions is shis diplomas subject. The design of the geometrical construction is described as a cardinal part of searching for ideal solving strategy. In the theoretical part of the thesis there are characterized crucial terms related to the subject (geometrical construction, design of a consruction and error in the design), various ways of their defining and diverse approaches to these terms. An experiment exploring errors in a design of a geometrical construction made by second grade pupils of a grammar school with eight-year study program was designed. Construction designs errors were analysed by sorting according to their features and their possible causes were described. Suggestions of error applications in following geometry lessons arise from this analysis. Keywords: construction problems, geometrical construction, design of a construction, error in the design, causes of errorsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectrozborcs_CZ
dc.subjectpopiscs_CZ
dc.subjectkonstrukcecs_CZ
dc.subjectanalysisen_US
dc.subjectdesignen_US
dc.subjectconstructionen_US
dc.titleAnalýza chyb v rozboru geometrické konstrukce.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-09
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId175467
dc.title.translatedThe analysis of erors in the design of geometrical constructions.en_US
dc.contributor.refereeVondrová, Naďa
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem této diplomové práce je analýza chyb, které mohou vznikat v průběhu rozboru úloh řešených pomocí geometrických konstrukcí. Rozbor konstrukce je zde popsán jako zásadní část hledání vhodné strategie řešení. V rámci teoretické části práce jsou rozebrány klíčové pojmy, které s tématem souvisí (geometrická konstrukce, rozbor geometrické úlohy a chyba v rozboru), různé způsoby jejich zavedení a přístup k těmto pojmům. Dále je v práci představen experiment, který měl prozkoumat chyby, které žáci sekundy víceletého gymnázia dělají v průběhu rozboru geometrické úlohy. Chyby v rozborech jednotlivých úloh byly analyzovány tak, že byly roztříděny podle svého charakteru a byly popsány jejich možné příčiny. Z této analýzy pak vyplývají návrhy na využití těchto chyb v další výuce geometrie. Klíčová slova: konstrukční úlohy, geometrická konstrukce, rozbor konstrukce, chyba v rozboru, příčiny chybcs_CZ
uk.abstract.enAn error analysis that may appear in the process of a design of problems solved by geometrical constructions is shis diplomas subject. The design of the geometrical construction is described as a cardinal part of searching for ideal solving strategy. In the theoretical part of the thesis there are characterized crucial terms related to the subject (geometrical construction, design of a consruction and error in the design), various ways of their defining and diverse approaches to these terms. An experiment exploring errors in a design of a geometrical construction made by second grade pupils of a grammar school with eight-year study program was designed. Construction designs errors were analysed by sorting according to their features and their possible causes were described. Suggestions of error applications in following geometry lessons arise from this analysis. Keywords: construction problems, geometrical construction, design of a construction, error in the design, causes of errorsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV