dc.contributor.advisor | Kvasz, Ladislav | |
dc.creator | Kozubek, Jan | |
dc.date.accessioned | 2018-11-30T10:56:31Z | |
dc.date.available | 2018-11-30T10:56:31Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/103980 | |
dc.description.abstract | Tématem této diplomové práce je analýza chyb, které mohou vznikat v průběhu rozboru úloh řešených pomocí geometrických konstrukcí. Rozbor konstrukce je zde popsán jako zásadní část hledání vhodné strategie řešení. V rámci teoretické části práce jsou rozebrány klíčové pojmy, které s tématem souvisí (geometrická konstrukce, rozbor geometrické úlohy a chyba v rozboru), různé způsoby jejich zavedení a přístup k těmto pojmům. Dále je v práci představen experiment, který měl prozkoumat chyby, které žáci sekundy víceletého gymnázia dělají v průběhu rozboru geometrické úlohy. Chyby v rozborech jednotlivých úloh byly analyzovány tak, že byly roztříděny podle svého charakteru a byly popsány jejich možné příčiny. Z této analýzy pak vyplývají návrhy na využití těchto chyb v další výuce geometrie. Klíčová slova: konstrukční úlohy, geometrická konstrukce, rozbor konstrukce, chyba v rozboru, příčiny chyb | cs_CZ |
dc.description.abstract | An error analysis that may appear in the process of a design of problems solved by geometrical constructions is shis diplomas subject. The design of the geometrical construction is described as a cardinal part of searching for ideal solving strategy. In the theoretical part of the thesis there are characterized crucial terms related to the subject (geometrical construction, design of a consruction and error in the design), various ways of their defining and diverse approaches to these terms. An experiment exploring errors in a design of a geometrical construction made by second grade pupils of a grammar school with eight-year study program was designed. Construction designs errors were analysed by sorting according to their features and their possible causes were described. Suggestions of error applications in following geometry lessons arise from this analysis. Keywords: construction problems, geometrical construction, design of a construction, error in the design, causes of errors | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | rozbor | cs_CZ |
dc.subject | popis | cs_CZ |
dc.subject | konstrukce | cs_CZ |
dc.subject | analysis | en_US |
dc.subject | design | en_US |
dc.subject | construction | en_US |
dc.title | Analýza chyb v rozboru geometrické konstrukce. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-01-09 | |
dc.description.department | Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 175467 | |
dc.title.translated | The analysis of erors in the design of geometrical constructions. | en_US |
dc.contributor.referee | Vondrová, Naďa | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematics | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematics | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem této diplomové práce je analýza chyb, které mohou vznikat v průběhu rozboru úloh řešených pomocí geometrických konstrukcí. Rozbor konstrukce je zde popsán jako zásadní část hledání vhodné strategie řešení. V rámci teoretické části práce jsou rozebrány klíčové pojmy, které s tématem souvisí (geometrická konstrukce, rozbor geometrické úlohy a chyba v rozboru), různé způsoby jejich zavedení a přístup k těmto pojmům. Dále je v práci představen experiment, který měl prozkoumat chyby, které žáci sekundy víceletého gymnázia dělají v průběhu rozboru geometrické úlohy. Chyby v rozborech jednotlivých úloh byly analyzovány tak, že byly roztříděny podle svého charakteru a byly popsány jejich možné příčiny. Z této analýzy pak vyplývají návrhy na využití těchto chyb v další výuce geometrie. Klíčová slova: konstrukční úlohy, geometrická konstrukce, rozbor konstrukce, chyba v rozboru, příčiny chyb | cs_CZ |
uk.abstract.en | An error analysis that may appear in the process of a design of problems solved by geometrical constructions is shis diplomas subject. The design of the geometrical construction is described as a cardinal part of searching for ideal solving strategy. In the theoretical part of the thesis there are characterized crucial terms related to the subject (geometrical construction, design of a consruction and error in the design), various ways of their defining and diverse approaches to these terms. An experiment exploring errors in a design of a geometrical construction made by second grade pupils of a grammar school with eight-year study program was designed. Construction designs errors were analysed by sorting according to their features and their possible causes were described. Suggestions of error applications in following geometry lessons arise from this analysis. Keywords: construction problems, geometrical construction, design of a construction, error in the design, causes of errors | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |