Zobrazit minimální záznam

Time orientation at kindegarten focused on the sun and the moon
dc.contributor.advisorKaslová, Michaela
dc.creatorHavlíková, Jana
dc.date.accessioned2018-11-30T10:54:38Z
dc.date.available2018-11-30T10:54:38Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/103970
dc.description.abstractNÁZEV: Orientace v čase v mateřské škole se zaměřením na Slunce a Měsíc AUTOR: Bc. Jana Havlíková KATEDRA Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Micheala Kaslová ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá rozvojem orientace v čase se zaměřením na Slunce a Měsíc u dětí předškolního věku v rámci docházky do mateřské školy. V teorerické části je kromě vymezení pojmu čas z různých oborů, také nástin vývoje vnímání a měření času jak z hlediska evolučního, tak i z pohledu vývoje jedince. Hodně aktivit v mateřských školách je zachováno, ale samotné pozorování oblohy se z programů a plánů vytratilo. Praktická část je zaměřena na sestavení scénářů jednotlivých aktivit pro pozorování polohy Slunce na obloze, délky a směru stínu Slunce a uvědomění si střídání dne s nocí a ročních období. To vše v rámci akčního výzkumu, který byl realizován v jedné třídě mateřské školy. KLÍČOVÁ SLOVA: předmatematická gramotnost, předškolní vzdělávání, předškolní věk, čas, orientace v čase, slunce, stín, vesmír, den a noccs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Orientation in time at kindergarten focusing on the Sun and Moon AUTHOR: Bc. Jana Havlíková DEPARTMENT: SUPERVISOR: PhDr. Micheala Kaslová ABSTRACT: This diploma thesis deals with the development of orientation in time focusing on the Sun and Moon in preschool children as part of the attendance at kindergarten. In the theoretical part, in addition to the definition of the term of time from various disciplines, there is also an outline of the development of perception and measurement of time in terms of both evolutionary and individual development. Many activities in kindergartens are preserved for a long time, however the observation of the sky itself has slowly disappeared from education programs and plans. The practical part is focused on setting up scenarios of individual activities for observing the position of the sun in the sky, the length and direction of the sun's shadow, and the awareness of the alternation of the day with the night and the seasons. All this within the framework of action research, which was implemented in one kindergarten class. KEYWORDS: pre-mathematical literacy, preschool education, pre-school age, time, orientation in time, sun, shadow, universe, day and nighten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpředškolní dítěcs_CZ
dc.subjectorientace v časecs_CZ
dc.subjectpozorovánícs_CZ
dc.subjectexperimentovánícs_CZ
dc.subjectpre-school childen_US
dc.subjecttime orientationen_US
dc.subjectobservationen_US
dc.subjectexperimentationen_US
dc.titleOrientace v čase v mateřské škole se zaměřením na Slunce a Měsíccs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-29
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId175202
dc.title.translatedTime orientation at kindegarten focused on the sun and the moonen_US
dc.contributor.refereeKrálová, Michaela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNÁZEV: Orientace v čase v mateřské škole se zaměřením na Slunce a Měsíc AUTOR: Bc. Jana Havlíková KATEDRA Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Micheala Kaslová ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá rozvojem orientace v čase se zaměřením na Slunce a Měsíc u dětí předškolního věku v rámci docházky do mateřské školy. V teorerické části je kromě vymezení pojmu čas z různých oborů, také nástin vývoje vnímání a měření času jak z hlediska evolučního, tak i z pohledu vývoje jedince. Hodně aktivit v mateřských školách je zachováno, ale samotné pozorování oblohy se z programů a plánů vytratilo. Praktická část je zaměřena na sestavení scénářů jednotlivých aktivit pro pozorování polohy Slunce na obloze, délky a směru stínu Slunce a uvědomění si střídání dne s nocí a ročních období. To vše v rámci akčního výzkumu, který byl realizován v jedné třídě mateřské školy. KLÍČOVÁ SLOVA: předmatematická gramotnost, předškolní vzdělávání, předškolní věk, čas, orientace v čase, slunce, stín, vesmír, den a noccs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Orientation in time at kindergarten focusing on the Sun and Moon AUTHOR: Bc. Jana Havlíková DEPARTMENT: SUPERVISOR: PhDr. Micheala Kaslová ABSTRACT: This diploma thesis deals with the development of orientation in time focusing on the Sun and Moon in preschool children as part of the attendance at kindergarten. In the theoretical part, in addition to the definition of the term of time from various disciplines, there is also an outline of the development of perception and measurement of time in terms of both evolutionary and individual development. Many activities in kindergartens are preserved for a long time, however the observation of the sky itself has slowly disappeared from education programs and plans. The practical part is focused on setting up scenarios of individual activities for observing the position of the sun in the sky, the length and direction of the sun's shadow, and the awareness of the alternation of the day with the night and the seasons. All this within the framework of action research, which was implemented in one kindergarten class. KEYWORDS: pre-mathematical literacy, preschool education, pre-school age, time, orientation in time, sun, shadow, universe, day and nighten_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV