Zobrazit minimální záznam

The self-concept of university students with dyslexia
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorLipčáková, Iveta
dc.date.accessioned2018-10-10T16:49:16Z
dc.date.available2018-10-10T16:49:16Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/102449
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the self-esteem of university students with dyslexia and its comparison with the intact population of university students. Further it focuses on the difficulties university students with dyslexia suffer, but also on their strengths and positive attributes. The aim of the work was also to find out whether there is a relation between the self-esteem of reading and the global self-esteem of individuals with dyslexia. A total of 51 respondents participated in my research, 23 of which belonged to the experimental group of university students with dyslexia. In the research, 2 questionnaires were used, namely The Reader Self-Perception Scale 2 (RSPS2) and Self-Liking/Self-Competence Scale-Revised Version (SLCS-R). In addition to these methods, also 4 open questions were used. Results of the research have shown that university students with dyslexia have more negative reading self-esteem than university students without dyslexia, but the differences in global self- esteem between the two groups are not statistically significant. It has been shown that within the individuals with dyslexia there is no significant positive relation between the reading self-esteem and global self-esteem. The main finding of this work is that, despite the difficulties caused by learning...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá sebehodnocením studentů VŠ s dyslexií a jeho porovnáním s intaktní populací studentů VŠ. Dále se zaměřuje na potíže, jimiž studenti VŠ s dyslexií trpí, ale i na jejich silné stránky a pozitivní vlastnosti. Cílem práce bylo i zjistit, zda se vyskytuje vztah mezi sebehodnocením čtení a globálním sebehodnocením jedinců s dyslexií. Mého výzkumu se zúčastnilo celkem 51 respondentů, přičemž 23 jich patřilo do experimentální skupiny studentů VŠ s dyslexií. Ve výzkumném šetření bylo využito 2 dotazníků, a sice The Reader Self-Perception Scale 2 (RSPS2) a Self-Liking/Self-Competence Scale-Revised Version (SLCS-R). Kromě těchto metod byly použity i 4 otevřené otázky. Výsledky výzkumu ukázaly, že studenti VŠ s dyslexií mají negativnější sebehodnocení čtení než studenti VŠ bez dyslexie, rozdíly v globálním sebehodnocení mezi oběma skupinami však nejsou statisticky významné. Ukázalo se, že u jedinců s dyslexií není mezi sebehodnocením schopnosti čtení a globálním sebehodnocením žádný významný pozitivní vztah. Hlavním zjištěním této práce je, že i přes potíže, způsobené poruchou učení, si studenti VŠ s dyslexií udržují celkové pozitivní hodnocení sebe sama.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSpecific Learning Disabilitiesen_US
dc.subjectdyslexiaen_US
dc.subjectself-concepten_US
dc.subjectself-esteemen_US
dc.subjectuniversity students with dyslexiaen_US
dc.subjectSpecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectdyslexiecs_CZ
dc.subjectsebepojetícs_CZ
dc.subjectsebehodnocenícs_CZ
dc.subjectstudenti VŠ s dyslexiícs_CZ
dc.titleSebepojetí studentů VŠ s dyslexiícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-09-18
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId189944
dc.title.translatedThe self-concept of university students with dyslexiaen_US
dc.contributor.refereePresslerová, Pavla
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá sebehodnocením studentů VŠ s dyslexií a jeho porovnáním s intaktní populací studentů VŠ. Dále se zaměřuje na potíže, jimiž studenti VŠ s dyslexií trpí, ale i na jejich silné stránky a pozitivní vlastnosti. Cílem práce bylo i zjistit, zda se vyskytuje vztah mezi sebehodnocením čtení a globálním sebehodnocením jedinců s dyslexií. Mého výzkumu se zúčastnilo celkem 51 respondentů, přičemž 23 jich patřilo do experimentální skupiny studentů VŠ s dyslexií. Ve výzkumném šetření bylo využito 2 dotazníků, a sice The Reader Self-Perception Scale 2 (RSPS2) a Self-Liking/Self-Competence Scale-Revised Version (SLCS-R). Kromě těchto metod byly použity i 4 otevřené otázky. Výsledky výzkumu ukázaly, že studenti VŠ s dyslexií mají negativnější sebehodnocení čtení než studenti VŠ bez dyslexie, rozdíly v globálním sebehodnocení mezi oběma skupinami však nejsou statisticky významné. Ukázalo se, že u jedinců s dyslexií není mezi sebehodnocením schopnosti čtení a globálním sebehodnocením žádný významný pozitivní vztah. Hlavním zjištěním této práce je, že i přes potíže, způsobené poruchou učení, si studenti VŠ s dyslexií udržují celkové pozitivní hodnocení sebe sama.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the self-esteem of university students with dyslexia and its comparison with the intact population of university students. Further it focuses on the difficulties university students with dyslexia suffer, but also on their strengths and positive attributes. The aim of the work was also to find out whether there is a relation between the self-esteem of reading and the global self-esteem of individuals with dyslexia. A total of 51 respondents participated in my research, 23 of which belonged to the experimental group of university students with dyslexia. In the research, 2 questionnaires were used, namely The Reader Self-Perception Scale 2 (RSPS2) and Self-Liking/Self-Competence Scale-Revised Version (SLCS-R). In addition to these methods, also 4 open questions were used. Results of the research have shown that university students with dyslexia have more negative reading self-esteem than university students without dyslexia, but the differences in global self- esteem between the two groups are not statistically significant. It has been shown that within the individuals with dyslexia there is no significant positive relation between the reading self-esteem and global self-esteem. The main finding of this work is that, despite the difficulties caused by learning...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV