Informovanost učitelů základních škol o problematice syndromu CAN
Elementary school teacher's awareness of The Child Abuse and Neglect Syndrome
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101212Identifiers
Study Information System: 200996
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Šumníková, Pavlína
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Czech Language Oriented at Education - Special Education Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 9. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Týrání, zneužívání, zanedbávání, syndrom CAN, učitelé, škola, prevenceKeywords (English)
Child abuse, cruelty to children, neglect, CAN syndrome, teachers, school, preventionBakalářská práce se soustředí na informovanost o problematice syndromu CAN (Child Abuse and Neglect). Teoretická část práce rozebírá rozdělení, epidemiologii, historii, prevenci a diagnostiku této problematiky. Dále se zabývá rodinou a školou, které jsou v životě dítěte důležitou součástí. V části praktické si klade za cíl zjistit, jaká je informovanost pedagogů základních škol v oblasti syndromu CAN. Informovanost a znalosti pedagogů jsou vyvozeny z výsledků dotazníkového šetření. KLÍČOVÁ SLOVA Týrání, zneužívání, zanedbávání, syndrom CAN, učitelé, škola prevence
This Bachelor Thesis deals with the issue of CAN syndrome. In the theoretical part there is a summary of CAN (Child Abuse and Neglect) syndrome. The thesis offers an analysis of the division, epidemiology, history, prevention and diagnostics of this issue. It also deals with family and school which are an important part of a child's life. In the practical part, the aim is to find out what is the awareness of primary school teachers of CAN syndrome. The information about teachers' knowledge is derived from a questionnaire survey. KEYWORDS Child abuse, cruelty to children, neglect, CAN syndrome, teachers, school, prevention