Analýza vybrané učebnice výchovy ke zdraví
Analysis of selected textbooks health education
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101151Identifikátory
SIS: 188388
Kolekce
- Kvalifikační práce [16847]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Duschinská, Karolina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy tělesná výchova - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
6. 9. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
analýza učebnice, didaktické prostředky,hmotné vyučovací prostředky,učebnice,funkce a struktura učebnice,hodnocení učebnicKlíčová slova (anglicky)
Analysis of textbooks, teaching resources, tangible means of teaching, textbooks, function and structure of textbooks, textbook evaluationPředmětem této diplomové práce je zhodnotit vybranou učebnici z pohledu pedagogů, kteří s danou knihou pracují v hodinách Výchovy ke zdraví. V teoretické části je nastíněna problematika učebnic a také různé faktory ovlivňující výběr a posouzení jejich kvality. Praktická část obsahuje zhodnocení vybrané učebnice jak analýzou didaktické vybavenosti, tak i na základě praktických zkušeností učitelů. V praktické části práce bylo zjištěno, že reálné zkušenosti učitelů se příliš neliší od výsledků didaktické analýzy. V obou částech šetření se projevila nezvyklá koncepce učebnice. Tato práce by měla soužit zejména začínajícím učitelům výchovy ke zdraví při rozhodování, zda s touto učebnicí pracovat, případně jak. KLÍČOVÁ SLOVA analýza učebnice, didaktické prostředky, učebnice, funkce a struktura učebnice, hodnocení učebnic.
In this diploma thesis I look at the Analysis of selected textbook health education through the eyes of teachers who use it in their lessons. The theoretical part of this thesis serves as an introduction to the complex topic of textbooks and lays out the criteria according to which a textbook is chosen. In the practical part I carry out a didactic analysis of the textbook and I present a summary of experience of teachers who have worked with it. The practical part shows that teachers's experience does not differ significantly from the findings of the didactic analysis. The textbook's unusual approach to teaching health education is prominent in both surveys. This thesis aims to help junior health education teachers decide whether and how this particular textbook will benefit their own teaching method. KEYWORDS analysis of textbooks, teaching resources, textbooks, function and structure of textbooks, textbook evaluation