Idoly ve vyprávění dětí školního věku
Idols in narratives of school age children
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/101004Identifikátory
SIS: 189180
Kolekce
- Kvalifikační práce [18049]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kučera, Miloš
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
31. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Idol, identifikace, idolizace, příběhyKlíčová slova (anglicky)
Idol, identification, idolization, narrativesBakalářská práce se věnuje tématu idolů dětí ve školním věku. Cílem je průzkum fantazie dětí školního věku v souvislosti s jejich idoly. Empirický materiál představuje volba idolů stejného a opačného pohlaví, stručné charakteristiky zdůvodnění volby a příběhy, ve kterých jeden či oba idoly vystupují. Práce je založena na smíšeném designu výzkumu. Kvantitativně byla zpracována část výzkumu pracující s psanými příběhy a kvalitativní část obsahuje korelace kvalit příběhů a autorů. Teoretická část představuje dosavadní pohled na téma idolů a pojmy spojené s touto problematikou. Nejprve jsou diskutovány samotné volby idolů a dále se práce věnuje autorským textům. Zkoumána byla blízkost idolu. Pro účel této práce byly vyčleněny dvě kategorie blízkých a sociálních idolů. Práce se věnuje literární kvalitě příběhů a v této souvislosti řeší možnosti autorů na základě jejich věku. Zároveň přichází se zjištěním zásadní shody v oblasti hlavních témat vyskytujících se v příbězích a hrách hraných dětmi ve školním věku. V neposlední řadě bakalářská práce přináší pohled na témata prostupující příběhy a zobrazuje vztahy mezi dítětem a jeho idolem. Nejvíce se v příbězích vyskytuje téma diskutující reálný versus fantazijní svět a vyzdvihování schopností idolů. KLÍČOVÁ SLOVA Idol, identifikace, idolizace, příběhy
The bachelor thesis deals with the theme of school children idols. It aims to explore what school children are imagining about their idols. The empirical part is dedicated to idol choices of the same and opposite sex, brief characteristics of the choice, and stories connected to one or both idols. The thesis works with a mixed design of research. A part of the research dealing with written stories was processed quantitatively, and the qualitative part contains a correlation between the qualities of the stories and the authors. The theoretical part presents the current view of the theme of idols and the terms associated with this issue. At the beginning idol choices are discussed, and later the work is devoted to origin papers. The proximity of the idol was explored. For the purpose of this work, two categories of loved ones and social idols were set aside. The work focuses on the literary quality of stories and in this context it solves the possibilities of authors based on their age. The work comes with the discovery of a fundamental consensus on the main themes in stories and games played by school-age children. In addition, the work provides insight into the topics passing through the stories and shows the relationship between the child and his idol. The most frequent issue in the stories is the...