Využití celebrity endorsement v rozhovorech v časopise ZOOT
The Using of Celebrity Endorsement in the ZOOT magazine Interviews
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99986Identifiers
Study Information System: 193021
Collections
- Kvalifikační práce [17123]
Author
Advisor
Referee
Štoll, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
26. 6. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Celebrity endorsement, celebrita, časopis ZOOT, komunikace, rozhovor, zakotvená teorie, ZOOTKeywords (English)
Communication, Celebrity endorsement, celebrity, magazine ZOOT, interview, grounded theory, ZOOTPředkládaná diplomová práce se zaměřuje na využití celebrity v rámci propagace produktu, firmy či značky. Pro představu je zde zvolen konkrétní příklad, jehož komparace s podobnými ukázkami konkurence nastiňuje kritický pohled na fenomén celebrity endorsement a celebrit samotných. Stěžejní metodu práce tvoří zakotvená teorie s využitím opakovaného čtení a kódování. Tato metoda je v empirické části aplikována na rozhovory s celebritami z každého čísla časopisu ZOOT a následně jsou její výsledky vyhodnocovány ainterpretovány. Základním cílem práce je potvrdit či vyvrátit tvrzení, že časopis ZOOT využívá formu komunikace odlišnou od své přímé konkurence.
This master thesis is focusing on celebrity endorsement used for product, brand or company promotion. The chosen example is compared with similar competitive ones and demonstrates critical view on celebrity endorsement as a phenomenon and also celebrities. The Grounded theory using repeated reading and coding is chosen as an analysis method for this thesis. This method is used in empirical part of the paper, applied on the interviews from every issue of the magazine ZOOT published and its results are interpreted and evaluated afterwards. The main aim of this thesis is to confirm or disprove the statement that magazine ZOOT uses communication strategy that differentiate it from its competition.