Poskytování pojišťovacích služeb online
Online provision of insurance services
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99837Identifikátory
SIS: 193287
Kolekce
- Kvalifikační práce [13549]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Karfíková, Marie
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra finančního práva a finanční vědy
Datum obhajoby
19. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Poskytování pojistných služeb online Abstrakt Tato rigorózní práce zpracovaná na téma poskytování pojišťovacích služeb online je zaměřena na poskytnutí komplexního rozboru právní úpravy vztahující se na prodej neživotního pojištění prostřednictvím internetu na poli práva EU, a to se zaměřením na spotřebitele. Cílem práce je na lézt řešení jak pojištění nabízet a prodávat v souladu se všemi aplikovatelnými právními předpisy a jaké informace poskytnout zákazníkovi. Práce vychází z posouzení vzájemného propojení tří faktorů - pojištění jako regulované finanční služby, internetu jako přeshraničního média a ochrany spotřebitele jako slabší smluvní strany a odpovědi hledá ve výkladu několika evropských právních předpisů - zejména nařízení č. 593/2008/EU (Řím I.), č. 1215/2012/EU (Brusel I.bis) a směrnic č. 2009/138/ES (Solvency II.), 2016/97/EU (IDD), 2000/31/ES (o elektronickém obchodu a 2002/65/ES (o uvádění finančních služeb pro spotřebitele na trh na dálku). Metodika práce spočívá v kritické analýze relevantních právních předpisů a porovnání jejich požadavků navzájem za účelem nalezení v praxi využitelných závěrů - je tedy doplněna i o empirické prvky. První část představuje úvod do problematiky a pojednává o teoretických východiscích, ze kterých práce čerpá a perspektivách možného výkladu a řešení. Těžiště...
Online provision of insurance services Abstract This rigorosum thesis on providing online insurance services is aimed at providing a comprehensive analysis of legal regulation applicable to the online sales of non-life insurance in the field of EU law, with a focus on consumers. The aim of this thesis is to find a solution how to offer and sell insurance in accordance with all applicable legal regulations together with proper scope of information provided to the customer. The thesis is based on assessment of interconnection of three factors - insurance as a regulated financial service, internet as a cross-border medium and protection of a weaker party of the contractual relationship. The answers are sought mainly in interpretation of several EU legislation - in particular regulations No. 593/2008/EC (Rome I), No. 1215/2012/EU of the European Parliament and of the Council (Brussels I bis) and Directives 2009/138/EC (Solvency II), 2016/97/EU (IDD), 2000/31/EC (ECD) and 2002/65/EC (on the marketing of consumer financial services at a distance). The methodology of this thesis consists in the critical analysis of relevant legal regulations and comparison of their requirements with each other in order to find functional conclusions for practice - it is also supplemented by empirical elements. The first part...