Dohled a marketing
Surveillance and Marketing
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99790Identifikátory
SIS: 197423
Kolekce
- Kvalifikační práce [6396]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marcelli, Miroslav
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
22. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
dohled, marketing, dohledová studia, data, databáze, Internet, sociální sítě, data mining, PanoptikonKlíčová slova (anglicky)
surveillance, marketing, Surveillance Studies, data, database, Internet, social networks, data mining, PanopticonPráce se zabývá klíčovými aspekty problematiky dohledu a marketingu. Popisuje dohled jakožto předmět studia, historický vývoj studií dohledu a výchozí přístupy k tématice dohledu a marketingu z perspektivy dohledových studií. Práce čerpá z pojetí dohledu Michela Foucaulta, Gillesa Deleuze, Zygmunta Baumana, Davida Lyona a dalších odborníků. Praktická část práce si klade za cíl přinést vyvážený pohled na marketing jakožto sféru dohledu, popsat vývoj dohledových praktik v marketingu a nastínit případné důsledky a rizika soudobého dohledu v marketingu.
This thesis looks into the key aspects of surveillance and marketing issues. It describes surveillance as a subject of studies, historical development in studies regarding surveillance and default approaches to the surveillance from the Surveillance Studies branch point of view. Main source of information for the thesis comes from the concept of surveillance from Michael Foucault, Gilles Deleuze, Zygmunt Bauman, David Lyon and other experts. Practical part of the thesis aims to present a balanced look on the marketing as a sphere of surveillance, to describe development of surveillance in marketing and to outline eventual risk and consequences of contemporary surveillance in marketing.