Kyberzdrojování v médiích Královéhradeckého kraje
Cybersourcing in the region of Hradec Králové
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99701Identifikátory
SIS: 193023
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jirků, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
21. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Prvotním impulsem ke vzniku této diplomové práce byla moje vlastní žurnalistická praxe. V letech 2010 až 2017 jsem pracovala jako redaktorka regionální přílohy deníku MF DNES pro Královéhradecký kraj. Sama jsem aktivním uživatelem sociálních sítí a v posledních letech jsem vnímala, že sociální sítě a informace na nich uvedené, mají na moji práci čím dál větší vliv, a to především v samém počátku vzniku mých textů. Můj pracovní den často začínal připojením se na sociální sítě a kontrolou příspěvků v různých skupinách týkajících se regionu. Informace, které jsem tímto způsobem získala, mi dost často posloužily jako inspirace pro psaní mých textů - co lidi v regionu trápí, co je zajímá, ale také co zajímavého se v regionu stalo či stane. Řada lidí totiž začala využívat sociální síť Facebook jako místo, na němž ostatní informuje i o tom, co se právě v jejich okolí stalo. Často jsme takto získávali například informace o nehodách různého druhu či dopravních komplikacích. Uživatelé sociálních sítí jsou totiž ve většině případů rychlejší, než mluvčí složek Integrovaného záchranného systému. Nad významem sociálních sítí pro novináře jsem se často zamýšlela už před tím, než jsem se rozhodla sepsat tuto diplomovou práci. I z mé praxe a zkušenosti se proto vyvinuly tři hypotézy, které jsem si chtěla výše popsanou...
The reason for creating this thesis was my own journalistic work in MF DNES newspaper in Královéhradecký region between 2010 and 2017. As a social networks user I found I use those networks as a tool for my work. I analyzed hundreds of contents of six regional media in Královéhradecký region: the newspapers Deník, MF DNES and Právo, the czech television broadcaster "Česká televize", the czech broadcasting service "Český rozhlas" and the press agency "ČTK". The answer for the question "how regional journalists use social networks as Facebook or Twitter" was that in print media (Deník and MF DNES) they used social networks more in 2016 than in 2010. They are sourcing it both ways - inspiration for the content topic and also as a source of peoples citation. On the other hand, the public service media (Česká televize and Český rozhlas) had only a minimal use of social networks in creating their content. But in case of print media the analysis confirmed, that social networks are becoming an inseparable part of journalistic work.