Mediální obraz evropské uprchlické krize ve vybraných britských denících
The media representation of the European refugee crisis in selected British newspapers
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99671Identifikátory
SIS: 192083
Kolekce
- Kvalifikační práce [18159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Váška, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Teritoriální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra německých a rakouských studií
Datum obhajoby
13. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Velká Británie, uprchlická krize, mediální reprezentace, veřejné mínění, kvalitativní obsahová analýza, The Guardian, The Times, The Daily Mail, The Daily MirrorKlíčová slova (anglicky)
United Kingdom, refugee crisis, media representation, public opinion, quantitative content analysis, The Guardian, The Times, The Daily Mail, The Daily MirrorTato bakalářská práce se zabývá mediální reprezentací evropské uprchlické krize ve vybraných britských denících v době její kulminace na přelomu září a října 2015. Práce si klade za cíl prozkoumat na vzorku čtyř periodik, mezi nimiž jsou rovnoměrně zastoupeny tabloidy a broadsheety i pravicově a levicově tíhnoucí periodika, převažující mediální rámce i kladnost či negativnost celkového obrazu uprchlické krize. Práce nejprve analyzuje mediální rámce i z nich vyplývající mediální obrazy periodik The Guardian, The Times, The Daily Mirror a The Daily Mail a následně porovnává výsledky různých druhů periodik. Prozkoumá tak tendence k odlišnému zobrazování událostí v pravicově a levicově orientovaných denících či tabloidech a broadsheetech. Důležitým aspektem práce je rovněž vyvození nejčastěji užívaných mediálních rámců a celkového obrazu uprchlické krize postavených na výsledcích ze všech čtyř deníků a následná konfrontace těchto výsledků s průzkumy veřejného mínění z Velké Británie. Bakalářská práce tak prozkoumá teorie, že jsou uprchlické krize velmi často spojovány s negativitou, nebo že se média a veřejnost vzájemně ovlivňují a média tak mohou být jakousi sondou do názorů společnosti.
The present bachelor thesis is concerned with media representation of the European refugee crisis in chosen British newspapers during its peak at the turn of September and October 2015. The aim is to examine a sample consisting of four newspapers - which is balanced in terms of their type as tabloids and broadsheets as well as the party-press parallelism - the frameworks they use and the positivity or negativity of an overall media image of the refugee crisis. At first the thesis analyses media frameworks and media image of the respective newspapers The Guardian, The Times, The Daily Mirror and The Daily Mail, which are in the next step confronted and compared based on the different newspaper types. In this way the tendency towards different portrayal of events in left-wing vs. right-wing newspapers as well as tabloids vs. broadsheets is explored. Another important aspect of this paper is to deduce the overall most frequently used frameworks and the overall image of the refugee crisis from all of the articles from the four newspapers and to confront these results with British public opinion surveys. This allows us to test the theory that refugee crises are often enveloped in negativity or the theory that media and the public influence each other and therefore media can be used as a kind of probe...