Inzerce ve vybraných týdenících v době hospodářské krize v letech 2007-2011
Advertising within weekly publications in times of the economic crisis 2007-2011
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99552Identifikátory
SIS: 192603
Kolekce
- Kvalifikační práce [18180]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zápotocký, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
20. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Finanční krize, inzerce, tisk, Respekt, Reflex, Týden, obsahová analýza, Česká republika, vlivKlíčová slova (anglicky)
Financial crisis, advertisement, press, Respekt, Reflex, Týden, media content analysis, Czech Republic, impactPředkládaná bakalářská práce Inzerce ve vybraných týdenících v době hospodářské krize v letech 2007-2011 zkoumá metodou kvantitativní obsahové analýzy médií četnost inzerce reklam všech ekonomických subjektů, které v týdenících Respekt, Reflex a Týden inzerovaly. Časové rozmezí bylo stanoveno na červen 2007 až červen 2011. Cílem této práce je zjistit chování těchto subjektů před krizí, v jejím raném počátku až do její přibližné poloviny. Teoretická část práce přináší vysvětlení příčin finanční krize, vysvětluje vztah mezi inzercí a médii, popisuje vývoj vybraných periodik a seznamuje čtenáře s metodou výzkumu. Empirická část předkládá a ilustruje výzkumem získaná data, ze kterých jsou pak vyvozeny závěry. Vyhodnocením výzkumu bylo docíleno jasných závěrů, které dokazují vliv finanční krize na ekonomické subjekty.
This bachelor thesis Advertising within weekly publications in times of the economic crisis 2007-2011 uses quantitative content method to figure out frequency of advertisement placed by economic subjects in weekly magazines Respekt, Reflex and Týden. Time range was set from June 2007 to June 2011. The goal of this thesis is to ascertain behavior of these economic subjects before the crisis, in it's early period until the half of it. Theoretical part brings the explanation of the cause of the financial crisis, explains relations between advertisement and media, describes the evolution of chosen periodicals and introduces readers to used research method. Empirical part presents and illustrates obtained data which leads to conclusions. The appraisal of the study helped to make clear conclusions that proves the impact of financial crisis on economical subjects.