Celebrity marketing značek Nike, Adidas a Puma v letech 2014-2017
Celebrity Marketing of Nike, Adidas and Puma in 2014-2017
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99253Identifikátory
SIS: 192546
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rosenfeldová, Jana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
14. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Celebrity, celebrity endorsement, brand ambasador, sportovní oblečení, celebrity marketing, komunikace, reklama, Nike, Puma, produkt, značka, cílení na ženyKlíčová slova (anglicky)
Celebrity, celebrity endorsement, brand ambassador, sportwear, celebrity marketing, communication, advertisement, Adidas, Nike, Puma, product, brand, targeting womenBakalářská práce popisuje pojem celebrity marketing, což je využití známých tváří pro propagaci produktu nebo značky. V práci se budu snažit přiblížit pojem celebrity marketing, popíši, jaká jsou kritéria, kterými by se měla značka při výběru vhodné celebrity řídit. Dále nastíním důvody rostoucího zastoupení sportovních značek v módním průmyslu. Vzhledem k rozsahu bakalářské práce jsem se rozhodla zaměřit pouze na ženský trh, který v posledních letech roste mnohem rychleji než mužský trh. Teoretickou část bakalářské práce zakončím výčtem důvodů, které vedou sportovní značky k většímu zaměření na segment ženské módy. V deskriptivní části představím tři značky, kterými se budu ve své bakalářské práci zabývat, a to značky Nike, Puma a Adidas. U každé zmíněné značky uvedu její historii a současnou pozici na trhu. V dalším kroku popíšu, jak jednotlivé značky přistoupily v letech 2014-2017 k cílení na ženský trh a ke spolupráci s globálně známými celebritami, které se primárně neživí sportem, a jaké celebrity si vybraly. V závěru představím výstupy spolupráce s jednotlivými celebritami. V praktické části budu formou kvantitativního dotazníkového šetření zjišťovat, jaké povědomí má o spolupráci celebrit se značkami Nike, Puma a Adidas cílová skupina, jak na ni reaguje a zda je celebrity endorsement...
My bachelor thesis describes the concept of celebrity marketing, which is a tactic featuring well-known personalities to offer an endorsement of a product. I will look into the concept of celebrity marketing and describe what are the criteria that a brand should follow when selecting a suitable celebrity. Moreover, I will outline reasons that lead to growing representation of sportswear companies in the fashion industry. Given the scope of my bachelor thesis, I decided to focus on the female market only, which has been growing much faster than the male market in recent years. To conclude the theoretical part of the bachelor's thesis, I will present several reasons that motivate sportswear companies to further focus on the segment of women's fashion. In the descriptive part, I will introduce Nike, Puma and Adidas brands. I will briefly present the history and current position in the market of each brand. Then I will explain each brand's marketing strategy to target women and name global celebrities that Nike, Puma and Adidas did collaborate with from 2014 to 2017. I will only focus on women celebrities who do not do sport for a living. To sum up the descriptive part, I will present the outcomes of each of the collaboration. In the practical part, I will carry out an online quantitative...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Multiple Brand Celebrity Endorsement: Případová studie David Beckham
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHiblerová, Adéla (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Datum obhajoby: 19. 6. 2017(abstrakt) Bakalářská práce Multiple Brand Celebrity Endorsement: Případová studie David Beckham se zabývá problematikou vícečetné podpory značek jednou celebritou. Pro správné zasazení této problematiky do širšího kontextu ... -
Parasociální interakce jako vztah mezi mediálními postavami a publikem
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBartošová, Radka (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)Datum obhajoby: 23. 6. 2016BARTOŠOVÁ, Radka. Parasociální interakce jako vztah mezi mediálními postavami a publikem. Praha, 2016. 67 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. ... -
Držte krok se Štikami: Docusoap v kontextu české reality TV
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPlocek, Tomáš (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2023)Datum obhajoby: 4. 9. 2023(ENG) Docusoaps - programmes that follow their protagonists in various life situations and everyday activities in a "documentary" form - are an important type of reality TV formats. These documentary-like reality shows can ...