Zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky z pohledu aktérů vzdělávací politiky
Implamentation of graduation examination in mathematic from the viewpoint of education policy actors.
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99234Identifikátory
SIS: 188719
Katalog UK: 990021918220106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [18956]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mouralová, Magdalena
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Politologie a veřejná politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra veřejné a sociální politiky
Datum obhajoby
14. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Vzdělávací politika, státní maturita, matematika, aktéři, perspektivy, teorie advokačních koalic, Česká republikaKlíčová slova (anglicky)
Education policy, secondary school-leaving examination, mathematics, actors, perspectives, advocacy coalition framework, Czech RepublicBakalářská práce se zaměřuje na zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky. Práce popisuje zavedení povinné maturitní zkoušky z matematiky coby nástroj vzdělávací politiky. Pomocí analýzy aktérů odhaluje tvůrce a příjemce tohoto rozhodnutí. Realizovaný výzkum se zaměřuje na perspektivu ředitelů středních škol a učitelů matematiky. Práce popisuje ukotvení ředitelů a učitelů ve vzdělávací politice České republiky. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů zjišťuje přesvědčení aktérů a analyzuje názorové průniky a neshody mezi nimi. Realizovaný výzkum je postaven na dotazování aktérů z různých typů středních škol.
The bachelor thesis is focused on the implementation of a compulsory math exam in mathematics at secondary schools in the Czech republic. The thesis describes the implementation of compulsory math examinations in mathematics as a educational policy instrument. The creators and recipients of this decision are revealed through the analysis of actors. The research is focused on the perspective of the head masters and mathematics teachers. This work describes the anchoring of head masters and teachers in the educational policy in the Czech Republic. Using semi-structured interviews the thesis discovers the beliefs and analyzes the perceptions and disagreements between actors. The research is based on the questioning of actors from different types of secondary schools.