Fenomén Singles a jeho mediální obraz
The Singles Phenomenon and its Image in the Mass Media
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99169Identifikátory
SIS: 201908
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mazáková Šetinová, Markéta
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie a sociální antropologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
13. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Singles, vztahy, rodina, masmédia, životní styl, obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
Singles, relationships, family, massmedia, lifestyle, content analysisBakalářská práce "Fenomén singles a jeho obraz v masových médiích" se zabývá mediálním obrazem singles tak, jak jej vytvářejí populární české deníky a jejich internetové obdoby. Teoretická část práce je věnovaná uvedení do problematiky singles, vysvětlení terminologie a vzniku tohoto fenoménu či popisu životního stylu singles. Dále jsou zde vymezena masová média a jejich význam při utváření názoru širší veřejnosti. Praktická část obsahuje teoretický popis zvolené metody a pak její aplikaci na fenomén singles. Ta zjišťuje významy, které jsou singles v médiích připisovány. Výzkum byl proveden na dvou stech předem zvolených článcích. Samotný závěr práce obsahuje shrnutí výzkumu a interpretace provedené na základě teoretického zpracování zvolené problematiky.
The bachelor thesis "Phenomenon singles and its image in the mass media" deals with the exploration of the singles media image as it is being depicted in printed mass media and their Internet analogues. The theoretical part of the thesis is devoted to the exploration of the concept of singles, explanation of the used terminology, the emergence of the singles phenomenon, and the description of singles lifestyle. Subsequently, the definition of mass media is provided and the extent of its impact, on forming the opinion of the wider public, is explored. The practical part of the work shows theoretical background of chosen analysis and then uses a method of quantitative content analysis in order to identify the image of singles created by the mass media. The research was carried out on two hundred preselected articles. At the end of the thesis, a summary of the research and its interpretation, based on the chosen theoretical grounding, is made.