Analýza volební kampaně Komunistické strany Československa ve volbách v roce 1946
The Anlaysis of the Election Campaign of the Communist Party of Czechoslovakia in 1946 Elections
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/99062Identifikátory
SIS: 190341
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájek, Lukáš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Politologie a mezinárodní vztahy
Katedra / ústav / klinika
Katedra politologie
Datum obhajoby
11. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Komunistická strana Československa, poválečné Československo, volební kampaň, komunistická propaganda, volby v roce 1946, Národní frontaKlíčová slova (anglicky)
Communist Party of Czechoslovakia, Post-war Czechoslovakia, Election campaign, Communist propaganda, 1946 elections, National FrontPráce se věnuje volební kampani ve volbách do Ústavodárného národního shromáždění v roce 1946, konkrétně kampani Komunistické strany Československa. Významné postavení KSČ po druhé světové válce bylo zapříčiněno jak jejím postojem vůči mnichovským událostem v roce 1938 a její činností za druhé světové války - KSČ byla nepopíratelně významnou součástí československého odboje, tak poválečným politickým systémem. Oproti ostatním stranám povoleným po druhé světové válce měla potenciál k tomu stát se hlavní politickou silou v zemi. Právě pomocí účinné kampaně tuto pozici dokázala využít a dovést stranu k vítězství ve volbách v roce 1946. Umění propagace komunistické ideologie jakožto ideální volby pro většinu občanů Československa je klíčovým důvodem úspěchu této strany. Na tomto příkladu tudíž můžeme názorně vidět, jak silně může volební kampaň zapůsobit a jaký vliv na finální rozhodnutí voliče má. Volby v roce 1946 byly prvními po druhé světové válce, a tudíž klíčovými pro další směřování země. Tohoto významu si byli komunisté dobře vědomi a odráželo se to i na jejich důkladné přípravě. Ostatní strany si byly určitě vědomy důležitosti těchto voleb, ale v porovnání s KSČ byla jejich příprava slabá. KSČ je tedy proto ideálním příkladem, na kterém je možno si ukázat, jak je volební kampaň nedílnou a...
The thesis deals with the election campaign in the elections to the National Assembly, namely the campaign of the Communist Party of Czechoslovakia. In this example, we can clearly see how strongly campaign can impress and what influence the voter's final decision has. After the World War II, the position of the Communist Party was determined by its attitude towards the Munich events in 1938 and its activities during the Second World War - the Communist Party was undeniably a significant part of the Czechoslovak resistance and by the post- war political system. Compared to the other parties allowed after the Second World War, it had the potential to become the main political force in the country. It was through this effective propaganda that it could use this position and lead the party to victory in the elections in 1946. The art of promoting communist ideology as an ideal choice for most Czechoslovak citizens is a key reason for the success of this party. The elections in 1946 were the first after World War II, and therefore a key to the country's further direction. The Communists were well aware of this importance, and it was reflected in their thorough preparation. The other parties were also aware of this importace of these elections, but their campaign was weak compared to the CPC. The CPC...