Motivace dětí 4. a 5. ročníků k pohybu, pomocí mobilních aplikací
Exercise motivation for 4th and 5th graders, using mobile application
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/98846Identifikátory
SIS: 187198
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rotková, Hana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
22. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
pohyb, mobilní aplikace, motivace, volný časKlíčová slova (anglicky)
movement, mobile application, motivation, free time4 ABSTRAKT Diplomová práce se věnuje tématu, jak motivovat žáky k pohybu pomocí mobilních aplikací, konkrétně žáky 4. a 5. ročníků základní školy. Teoretická část se zabývá tělesnou zdatností dětí okolo 10 roku života. Popisuje motorický a sociální vývoj dětí mladšího školního věku. Zaměřuje se na specifika školní zralosti a dětských potřeb. Poukazuje na vážnost a důsledky nedostatku pohybové aktivity. Zabývá se také otázkou motivace. Zkoumá volnočasové aktivity pro děti a organizace, které se jimi zabývají. Praktická část zkoumá nejdříve formou dotazníku, kolik svého volného času děti tráví na mobilních telefonech a jaké hry a aplikace využívají. Nabízí seznam pohybových aplikací s metodikou použití a přesahu do školního prostředí. Seznam aplikací slouží pro pedagogy, vychovatel či rodiče, jako návod na aktivní trávení volného času s dětmi, za pomocí moderní technologie. Jednotlivé aplikace byly vyzkoušeny v rámci jedné třídy. Výsledkem je komparace jednotlivých aplikací mezi sebou a vhodnosti či účinnosti jejich použití. KLÍČOVÁ SLOVA pohyb, mobilní aplikace, motivace, volný čas
5 ABSTRACT This diploma thesis deals with exercise motivation for 4th and 5th graders, using mobile application The theoretical part of the thesis deals with physical ability of children about 10 years old. It describes motor development of younger school-age children. It focuses on the specifics of school maturity and children's needs. It points out consequences of lack of physical activity. It deals with motivation. It researches leisure activities for children and organizations involved in them. In the practical part, the thesis uses survey to answer question. How much free time children spend using mobile phone and what kind of application they use. It offers list of application with a methodology of use and overlapping into the school environment. The list of applications serves for teachers, educators or parents, as a guide to active leisure activities with children using modern technology. Individual applications have been tested within one class. The result is a comparison of the individual applications among themselves and the suitability or effectiveness of their use. KEYWORDS movement, mobile application, motivation, free time