Tvorba a ověření didaktických materiálů k tématu podpůrné prostředky ve sportu a jejich působení na lidský organismus
Performance-enhancing substances in sport and their effects on the human body - the preparation and the evaluation of new didactic materials
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/98663Identifikátory
SIS: 184547
Katalog UK: 990021906180106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20357]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Součková, Danuše
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství chemie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Datum obhajoby
6. 6. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Podpůrné prostředky, Sport, Lidské tělo, Didaktické materiály, Přírodovědné vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
Performance-enhancing substances, Sport, Human body, Didactic materials, Science EducationDiplomová práce se zabývá výživovými prostředky ve sportu, jak povolenými tak zakázanými, tedy dopingem. Je zaměřena na zařazení problematiky sportovních doplňků do výuky přírodovědně zaměřených předmětů na středních školách. Teoretická část obsahuje analýzu rámcových vzdělávacích programů pro gymnázia a sportovní gymnázia, rešerši literatury na téma podpůrných prostředků ve sportu a teorii k prováděnému didaktickému výzkumu. V praktické části je vyhodnocení dotazníkového šetření, zjišťující znalosti žáků ohledně doplňků výživy zaměřující se na sport a vyhodnocení evaluačního dotazníku, který sloužil jako zpětná reflexe při ověření didaktických materiálů. Dále je v praktické části vytvořený odborný text pro učitele, prezentace s didaktickými poznámkami, pracovní list včetně autorského řešení a didaktická hra ověřující znalosti po realizaci výuky.
The diploma thesis is foollow up on nutritional supplements in sport, both allowed and forbidden, therefore doping. It focuses on teaching at secondary (hight) schools and incorporating the issue of sports supplements into lessons. The theoretical part includes an analysis of the RVP for grammar schools and sports grammar schools, a literature search on the topic of support substances i sport and the theory of didactic research. The practical part contains an evaluation of the questionnaire survey, which examines pupils' knowledge about nutritional supplements focused on sport, and evaluation of the evaluation questionnaire, which is served as a feedback reflection in verifying didactic materials. Furthermore, in the practical part there is created technical text for teachers, presentations with didactic notes, worksheet including author's solution and didactic game verifying knowledge after the subject's interpretation.