Plánování profesního rozvoje učitele základní školy
Planning the professional development of a primary school teacher
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/98620Identifikátory
SIS: 195272
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Svobodová, Zuzana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
31. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Plán profesního rozvoje, profesní rozvoj učitele, rozvoj organizace, rozvoj pracovníka, strategické personální plánováníKlíčová slova (anglicky)
Professional development plan, teacher's professional development, development of the organization, worker's development, strategic personal planningPráce se věnuje problematice personálních činností managementu vzdělávací organizace. Zabývá se popisem a analýzou procesu plánování profesního rozvoje učitelů základních škol. Autorka vymezuje pojmy rozvoj organizace, strategické personální plánování a rozvoj pracovníka, kterému se věnuje i z hlediska právního vymezení. Zaměřuje se na cyklus plánování profesního rozvoje, na specifika plánu profesního rozvoje učitele a roli ředitele základní školy v tomto procesu. Z teoretických poznatků vyvozuje vlastní výzkum uskutečněný formou regionální výzkumné sondy v Plzeňském kraji. Z výsledků dotazníkového šetření a rozhovorů s řediteli základních škol, ve kterých jsou uskutečňovány procesy profesního rozvoje učitelů, a kvantitativní obsahové analýzy plánů profesního rozvoje učitelů jsou získány informace, které tvoří základ popisu procesů plánování profesního rozvoje učitelů v základních školách Plzeňského kraje. KLÍČOVÁ SLOVA Plán profesního rozvoje, profesní rozvoj učitele, rozvoj organizace, rozvoj pracovníka, strategické personální plánování
The work deals with problems of personal management activities of an educational organization. It describes and analyses the process of planning of the professional teachers' development at primary scholl level. The author defines organizational development terms, strategic personal planning and finally the development of a worker where she devotes a great part to the point of view coisiding with juridical framework. She focuses on the professional development cycle, plan specifics of teacher's development and the headmaster's role at the primary school in this process. On the basis of theoretical findings she derives her own research realized in the form of regional Pilsen region research. Information is obtained from surveying headmasters at primary schools where teachers' professional development procedures and quantitative content anylyses of teachers' professional development plan are realized and this adds up to the basis of planning process description in the development of teachers at primary schools in Pilsen region. KEYWORDS Professional development plan, teacher's professional development, development of the organization, worker's development, strategic personal planning
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Rozvoj lidských zdrojů v rámci Evropského sociálního fondu (Operační program rozvoj lidských zdrojů na Ministerstvu pro místní rozvoj ČR)
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPličková, Ema (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2010)Datum obhajoby: 18. 5. 2010Hlavním cílem této diplomové práce je nastínit úlohu Evropského sociálního fondu v rámci vzdělávání dospělých a popis projektů financovaných z operačního programu Rozvoj lidských zdrojů, v rámci "starého" programového ... -
Svoboda: Možnosti rozvoje otevřené společnosti a podpora podmínek pro rozvoj svobody jako základu cest k otevřenosti
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVilham, David (Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, 2008)Datum obhajoby: 8. 9. 2008Smyslem navrženého tématu bakalářské práce je vypracování sociologického eseje k fenoménu otevřené společnosti a teoretické zvážení možných cest vedoucích k rozvoji tohoto fenoménu, nebo naopak identifikace jevů, které ... -
Aplikace principů trvale udržitelného rozvoje v práci vedoucích školních pracovníků s důrazem na dokument Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj České Republiky (2008-2015)
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPytloun, Ladislav (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 31. 5. 2011