Zobrazit minimální záznam

Possibilities of education at the workplace at the kindergarten
dc.contributor.advisorTrojanová, Irena
dc.creatorJantačová, Lenka
dc.date.accessioned2019-02-19T12:31:32Z
dc.date.available2019-02-19T12:31:32Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/98608
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou vzdělávání na pracovišti pedagogických pracovníků v rámci mateřských škol. Teoretická část je věnována popisu personálních činností, hlouběji je rozebrána jedna z personálních činností - vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků ve vzdělávacích institucích, konkrétně v mateřských školách. Bakalářská práce teoreticky vymezuje pojmy vzdělávání a rozvoj, mateřská škola, pedagogický pracovník. Popisuje možné metody a možnosti vzdělávání na pracovišti. Pracuje s metodami vzdělávání (vzájemné hospitace, pověření úkolem, asistování, porady, rotace práce, mentoring, koučink), které jsou podrobně rozpracovány s možností uplatnění ve školském prostředí. Vychází z teoretických poznatků získaných studiem odborné literatury, elektronických zdrojů a aktuálních výzkumů. Praktická část se věnuje kvantitativnímu výzkumu realizovanému dotazníkovým šetřením, jehož respondenti jsou pedagogičtí pracovníci mateřských škol. Cílem dotazníkového šetření je snaha zmapovat vzdělávání na pracovišti mateřských škol. Jak přistupují pedagogičtí pracovníci k internímu vzdělávání a jaké formy vzdělávání preferují. Cílem práce je zjistit, které z vybraných metod vzdělávání jsou nejčastěji využívány v mateřských školách přímo na pracovišti a odpovědět na hlavní výzkumnou otázku "Jakými...cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of this bacheor thesis is the education of early childhood professionals (teachers) in pre- primary education institutions (kindergartens). Theoretical part deals with human resources. One of them - education and developement of pre- school teachers in educational institutions, namely kindergartens - is being discussed more thoroughly. The terms education and developement, kindergarten, early childhood professional are defined in this thesis. Methods and opportunities of education at workplace are described. Some of the methods of education (mutual observation of the lessons, task asignment, assisting, consultation, swaping at workplace, mentoring, coaching) and their appliability in pre-school institutions are described in detail. Sources of theoretical information used were expert literature, IT resources and current research. Practical part describes the outcome of quantitative questionaire research among the staff members in kindergartens. The aims of this research were to get an overview of the staff education in kindergartens, the attitude of teachers towards internal training, their preferences concerning their further education and to find out, which of the selected methods are used most frequently and to answer the principal question "What methods are used to promote education...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPersonální činnostics_CZ
dc.subjectdalší vzdělávání pedagogických pracovníkůcs_CZ
dc.subjectmetody vzdělávánícs_CZ
dc.subjectvzdělávání na pracovištics_CZ
dc.subjectpedagogický pracovníkcs_CZ
dc.subjectvzdělávání a rozvojcs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectpersonnel activitiesen_US
dc.subjectadditionalen_US
dc.subjectsubsequenten_US
dc.subjectpedagogical's ‚educationen_US
dc.subjectmethodical educationen_US
dc.subjectpedagogical teacheren_US
dc.subjecteducation and progressen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectnursery schoolen_US
dc.titleMožnosti vzdělávání na pracovišti v rámci MŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-05-23
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId193984
dc.title.translatedPossibilities of education at the workplace at the kindergartenen_US
dc.contributor.refereeTureckiová, Michaela
dc.identifier.aleph002190365
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá problematikou vzdělávání na pracovišti pedagogických pracovníků v rámci mateřských škol. Teoretická část je věnována popisu personálních činností, hlouběji je rozebrána jedna z personálních činností - vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků ve vzdělávacích institucích, konkrétně v mateřských školách. Bakalářská práce teoreticky vymezuje pojmy vzdělávání a rozvoj, mateřská škola, pedagogický pracovník. Popisuje možné metody a možnosti vzdělávání na pracovišti. Pracuje s metodami vzdělávání (vzájemné hospitace, pověření úkolem, asistování, porady, rotace práce, mentoring, koučink), které jsou podrobně rozpracovány s možností uplatnění ve školském prostředí. Vychází z teoretických poznatků získaných studiem odborné literatury, elektronických zdrojů a aktuálních výzkumů. Praktická část se věnuje kvantitativnímu výzkumu realizovanému dotazníkovým šetřením, jehož respondenti jsou pedagogičtí pracovníci mateřských škol. Cílem dotazníkového šetření je snaha zmapovat vzdělávání na pracovišti mateřských škol. Jak přistupují pedagogičtí pracovníci k internímu vzdělávání a jaké formy vzdělávání preferují. Cílem práce je zjistit, které z vybraných metod vzdělávání jsou nejčastěji využívány v mateřských školách přímo na pracovišti a odpovědět na hlavní výzkumnou otázku "Jakými...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this bacheor thesis is the education of early childhood professionals (teachers) in pre- primary education institutions (kindergartens). Theoretical part deals with human resources. One of them - education and developement of pre- school teachers in educational institutions, namely kindergartens - is being discussed more thoroughly. The terms education and developement, kindergarten, early childhood professional are defined in this thesis. Methods and opportunities of education at workplace are described. Some of the methods of education (mutual observation of the lessons, task asignment, assisting, consultation, swaping at workplace, mentoring, coaching) and their appliability in pre-school institutions are described in detail. Sources of theoretical information used were expert literature, IT resources and current research. Practical part describes the outcome of quantitative questionaire research among the staff members in kindergartens. The aims of this research were to get an overview of the staff education in kindergartens, the attitude of teachers towards internal training, their preferences concerning their further education and to find out, which of the selected methods are used most frequently and to answer the principal question "What methods are used to promote education...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code3
dc.identifier.lisID990021903650106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV