Vzdělávání třetího věku: jeho potřebnost, kvalita a rozvoj
Third-age education: Its desirability, quality, and development
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/98591Identifikátory
SIS: 194611
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šafránková, Jana Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
31. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
celoživotní vzdělávání, kvalita vzdělávání, senioři, Univerzita třetího věku, vzdělávání třetího věkuKlíčová slova (anglicky)
quality of education, lifelong learning, seniors, third-age education, University of the Third Age1 Vzdělávání třetího věku: jeho potřebnost, kvalita a rozvoj Bc. Soňa Kalousková, DiS. Cílem diplomové práce je prozkoumat situaci vzdělávání třetího věku v České republice se zvláštním zřetelem na univerzity třetího věku (U3V) se zaměřením na Univerzitu Karlovu (UK) a Pedagogickou fakultu UK. Na základě těchto zjištění dospět k závěrům o tom, jak může management vzdělávání přispět k rozvoji U3V. Téma bylo vybráno na základě výzkumníkova zájmu o problematiku. V teoretické části se uvádějí potřebné znalosti o celoživotním vzdělávání, vzdělávání třetího věku, a je představeno téma stárnoucí společnosti. V praktické části se zpracovává sociologický výzkum s kvantitativním šetřením s použitím elektronických i tištěných dotazníků a řízeného rozhovoru, který má za cíl zmapovat současnou situaci U3V, jeho kvalitu a možnosti dalšího rozvoje. V závěrečné části jsou zhodnoceny poznatky z celého výzkumu. celoživotní vzdělávání, kvalita vzdělávání, senioři, Univerzita třetího věku, vzdělávání třetího věku
1 Third-age education: Its desirability, quality, and development Bc. Soňa Kalousková, DiS. The object of this diploma thesis is to examine the state of affairs in the third-age education in the Czech Republic, with regard to University of the Third Age (U3A), focusing especially to Charles University and Pedagogical Faculty of Charles University. On the basis of the results to reach conclusions concerning the question how the management of education can contribute to the development of U3A. The topic was chosen because of the researcher's interest in this issue. In the theoretical part, the necessary knowledge about lifelong learning and third-age education is presented, and the topic of ageing society is explained. The following practical part consists of sociological research with quantitative research, with usage of electronic and printed questionnaires and a regulated interview, which aims to map the state of affairs in U3A, its quality and possibilities of its further development. In the final part the findings of the research are presented. quality of education, lifelong learning, seniors, third-age education, University of the Third Age