Zobrazit minimální záznam

A comprehensive rehabilitation of pupils with disabilities as a basis for a successful schooling
dc.contributor.advisorHájková, Vanda
dc.creatorDoležal, Vít
dc.date.accessioned2019-02-19T12:23:38Z
dc.date.available2019-02-19T12:23:38Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/98589
dc.description.abstractPráce je zaměřena na problematiku ucelené rehabilitace u žáků s tělesným nebo kombinovaným postižením na počátku školní docházky. Teoretická část práce je členěna do tří okruhů. První okruh se věnuje problematice dítěte s tělesným a kombinovaným postižením. Druhý okruh podchycuje vzdělávání a specifika žáků s tělesným a kombinovaným postižením. Třetí okruh je věnován pojetí ucelené rehabilitace. Zohledňuje zastoupení složek ucelené rehabilitace pro mladší školní věk. Výzkumná část diplomové práce řeší otázku, zda je ucelená rehabilitace na počátku školní docházky pomocí nebo zátěží. Údaje byly získány dotazníkem a strukturovaným rozhovorem. Dotazováni byli rodiče dětí s tělesným a kombinovaným postižením v Jihočeském kraji. Byly utvořeny dva soubory. Jeden sestával z rodičů dětí z běžné ZŠ, druhý tvořili rodiče dětí ze ZŠ ve speciálním zařízení. Výsledkem šetření bylo zjištění, že všichni rodiče považují rehabilitaci za nezbytnou. Rehabilitace jejich dítěte je již stálou součástí jejich rodinného života. Rozdíly jsou v podmínkách pro rehabilitaci. Děti v běžné ZŠ absolvují zpravidla méně terapií. Zařizování a ucelenost celého procesu stojí na rodičích. Tyto děti navštěvují školu v místě, kde žijí. Rodiče dětí ve speciální ZŠ mají podporu ve všech oblastech ucelené rehabilitace a jednoznačně ji...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is focused on the issue of comprehensive rehabilitation of pupils with physical or multiple disabilities upon entering school. The theoretical part of the thesis is divided into three sections. The first section is devoted to the situation of a child with physical and multiple disabilities. The second section covers education and specifics of students with physical and multiple disabilities. The third section is devoted to the concept of comprehensive rehabilitation. I takes into consideration the components of comprehensive rehabilitation for younger school age children. The research part of the thesis addresses the question of whether comprehensive rehabilitation in early schooling is a help or a burden. Data was obtained by questionnaire and structured interview. The interviewed were parents of children with physical and multiple disabilities in the South bohemian region. There were two files made. One consisted of parents of children from a regular Elementary school, the second consisted of parents of children who attend a special Elementary school. The results of the investigation indicated that all parents consider rehabilitation to be necessary. The rehabilitation of their child is already a permanent part of their family life. The differences are in the conditions for...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectucelená rehabilitacecs_CZ
dc.subjectdítě s tělesným postiženímcs_CZ
dc.subjectvzdělávání žáků s tělesným postiženímcs_CZ
dc.subjectpedagogické prostředky rehabilitacecs_CZ
dc.subjecta comprehensive rehabilitationen_US
dc.subjecta child with physical disabilitiesen_US
dc.subjecteducation of students with disabilitiesen_US
dc.subjectpedagogical means of rehabilitationen_US
dc.titleUcelená rehabilitace žáků s tělesným a kombinovaným postižením jako základ jejich úspěšného zahájení školní docházkycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-06-05
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId177323
dc.title.translatedA comprehensive rehabilitation of pupils with disabilities as a basis for a successful schoolingen_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
dc.identifier.aleph002190346
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce je zaměřena na problematiku ucelené rehabilitace u žáků s tělesným nebo kombinovaným postižením na počátku školní docházky. Teoretická část práce je členěna do tří okruhů. První okruh se věnuje problematice dítěte s tělesným a kombinovaným postižením. Druhý okruh podchycuje vzdělávání a specifika žáků s tělesným a kombinovaným postižením. Třetí okruh je věnován pojetí ucelené rehabilitace. Zohledňuje zastoupení složek ucelené rehabilitace pro mladší školní věk. Výzkumná část diplomové práce řeší otázku, zda je ucelená rehabilitace na počátku školní docházky pomocí nebo zátěží. Údaje byly získány dotazníkem a strukturovaným rozhovorem. Dotazováni byli rodiče dětí s tělesným a kombinovaným postižením v Jihočeském kraji. Byly utvořeny dva soubory. Jeden sestával z rodičů dětí z běžné ZŠ, druhý tvořili rodiče dětí ze ZŠ ve speciálním zařízení. Výsledkem šetření bylo zjištění, že všichni rodiče považují rehabilitaci za nezbytnou. Rehabilitace jejich dítěte je již stálou součástí jejich rodinného života. Rozdíly jsou v podmínkách pro rehabilitaci. Děti v běžné ZŠ absolvují zpravidla méně terapií. Zařizování a ucelenost celého procesu stojí na rodičích. Tyto děti navštěvují školu v místě, kde žijí. Rodiče dětí ve speciální ZŠ mají podporu ve všech oblastech ucelené rehabilitace a jednoznačně ji...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is focused on the issue of comprehensive rehabilitation of pupils with physical or multiple disabilities upon entering school. The theoretical part of the thesis is divided into three sections. The first section is devoted to the situation of a child with physical and multiple disabilities. The second section covers education and specifics of students with physical and multiple disabilities. The third section is devoted to the concept of comprehensive rehabilitation. I takes into consideration the components of comprehensive rehabilitation for younger school age children. The research part of the thesis addresses the question of whether comprehensive rehabilitation in early schooling is a help or a burden. Data was obtained by questionnaire and structured interview. The interviewed were parents of children with physical and multiple disabilities in the South bohemian region. There were two files made. One consisted of parents of children from a regular Elementary school, the second consisted of parents of children who attend a special Elementary school. The results of the investigation indicated that all parents consider rehabilitation to be necessary. The rehabilitation of their child is already a permanent part of their family life. The differences are in the conditions for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
dc.identifier.lisID990021903460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV