Hodnocení žáků na 1.stupni základní školy
Evaluation of pupils at a primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97846Identifikátory
SIS: 118739
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horáčková, Klára
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
23. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
školní hodnocení, sebehodnocení žáka, zpětná vazba, vzdělávací strategie, akční učitelský výzkumKlíčová slova (anglicky)
school evaluation, self-evaluation of a pupil, feed-back, educational strategy, action teacher's researchTématem diplomové práce je řešení problému hodnocení na 1. stupni základní školy akčním učitelským výzkumem. Cílem je postihnutí vlivu analytické zpětné vazby na sebehodnocení žáků a vývoje hodnocení od 1. do 4. ročníku. První části práce se zabývá teorií problému hodnocení s využitím poznatků o hodnocení, zpětné vazbě, sebehodnocení a vývojové psychologie. Druhá část popisuje akční učitelský výzkum, který byl zaměřen především na postihnutí vývoje sebehodnocení vzhledem k jednotlivým ročníkům na 1. stupni základní školy. Výsledky práce potvrzují, že systematickým poskytováním vhodné analytické zpětné vazby je možné dosáhnout rozvoje dovednosti sebehodnocení. Je zachycen vliv zpětné vazby na vývoj sebehodnocení. Práce potvrzuje důležitost partnerského přístupu ve vyučování.
The presented thesis focuses on the problem of evaluation of pupils at primary school using teacher's action research. The target of the thesis is to determine the influence of analytical feed-back on the self-evaluation of pupils in the 1st to 4th grade. First part of the thesis contains the theory of problem of evaluation, feed-back and self-evaluation, as well as findings from evolutionary psychology. The second part summarizes results obtained from the action research that were aimed on capturing of the evolution of self-evaluation during the individual grades. Conclusions include confirmation that systematic performance of a proper analytical feed-back by the teacher leads to the development and improvement of the self- evaluation skill. Influence of the feedback on self-evaluation is also evaluated. Thesis confirms importance of partnership approach in education.