Hračka jako forma vizuality
Toy as a visual form
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/97768/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97768Identifikátory
SIS: 173294
Kolekce
- Kvalifikační práce [19273]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Raudenský, Martin
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
21. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Hračka, hra, kultura, subjekt, výchova, zkušenost, koncept, představa, případová studie, kvalitativní výzkum, zúčastněné pozorování, analýza, reflexeKlíčová slova (anglicky)
Toy, game, culture, subject, education, experience, concept, imagination, case study, qualitative research, participant observation, analysis, reflexion1 ABSTRAKT Hračka je způsobem enkulturace. Práce se zabývá hračkou v souvislosti současné vizuální kultury, jako produktu kulturního průmyslu. Řeší otázku, jak konkrétní hračky mohou ovlivňovat vnímání dětí. Studuje typy a základní principy dětských her ve vztahu k hračkám. V případové studii zkoumá proces dětské hry dvou dětí v domácím prostředí v souvislosti s konkrétními hračkami. Dokumentuje a charakterizuje hračky, které mají děti k dispozici a způsob, jak si s nimi hrají. Pozoruje, zaznamenává, analyzuje a reflektuje dětskou hru a sleduje konstanty a proměny představ, konceptů a zkušeností, vstupující do procesu hraní. V návaznosti na výzkumnou sondu navrhuje soubor výtvarných činností. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě, formování, hra, hračka, pozorování, reklama, vizualita, vizuální kultura
1 ABSTRACT A toy is a method in encultury. The deals with a toy in context of contemporary visual culture like a product of culture industries. It solves how the specific toys could manipulate children's perception. It examines types and basic principles of children's games in relation to toys. In case study it examines a proces of children's game for two children in a home environment in relation to specific toys. It documents and characterizes the toys which are available for children and a way how a children plays with them. It observes, records, analyzes and reflects children's game and tracks constants and a transformations of ideas, concepts and skills which are entering gaming proces. Following a research probe, it suggest a set of art activities. KEYWORDS Child, formation, game, toy, observe, advertisement, visual, visual culture