Obraz podnikatele v tisku : kritická analýza diskurzu
The image of an entrepreneur in the press : a critical discourse analysis
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/976Identifikátory
SIS: 22706
Kolekce
- Kvalifikační práce [17642]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gillárová, Kateřina
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 6. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
V této diplomové práci se věnuji obrazu podnikatele v tištěných médiích. Pokouším se v ní nastínit, jakým způsobem média zachycují a popisují realitu na příkladu zobrazování podnikatelů jako sociální skupiny. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
In this thesis we focused on different ways of representing entrepreneurs in the press - the process of selection in the news. There is not only the question of gatekeeping, but there are more commonalities and assumptions: categorization of every kind, that means the representation of concrete facts in more general terms, and casual attribution. The world of the press is not the real world, but a world produced and consequent. Codes present the world with meaning or significance by organizing it into categories and relationships which are not there "naturally", but which represent the interests, values and viewpoints of social groups. Reality is mediated and the news is socially constructed. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)