Identifikace požadavků kladených na sportovní manažery v procesu náboru v České republice a Německu
Identification of sport manager's role and creation of the type position of a sport manager in the Czech Republic and Germany
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97691Identifiers
Study Information System: 178394
Collections
- Kvalifikační práce [8839]
Author
Advisor
Referee
Janák, Vladimír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 5. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
manažer, sportovní manažer, náborové inzeráty, manažerské kompetenceKeywords (English)
manager, sports manager, recruitment ads, managerial competenciesNázev: Identifikace požadavků kladených na sportovní manažery v procesu náboru v České republice a Německu Cíle: Hlavním cílem primárního šetření je přezkoumat situaci na straně nabídky pracovní pozice "Sportovní manažer" na pracovním trhu České republiky a Německa. Porovnat v čem spočívají rozdíly v požadavcích na sportovní manažery a využít dosažených výsledků empirického výzkumu k představení sportovního manažera. Dílčí cíle, komentáře a doporučení, byly formulovány takto: 1) Zjistit, které znalosti a dovednosti jsou relevantní pro inzerenty a kvantifikovat je. 2) Ověřit, zda inzerenti vyžadují vzdělání a praxi, a blíže určit typ vzdělání, délku a druh praxe. Metody: Teoretická část je zpracována formou rešerše. A to z odborné literatury a publikací. K naplnění vědecko-výzkumného cíle byla použita také metoda komparace. Zjištění jsme doplnili formulací doporučení pro realizaci procesu náboru a výběru při získávání nejvhodnějšího kandidáta na pozici "sportovní manažer". Výsledky: Z empirických poznatků a výzkumu náborových inzerátů je zřejmá identifikace a rozdíl požadavků na odborné znalosti, stupeň vzdělání, druh a délku praxe při obsazování pozice sportovního manažera na českém a německém trhu. Ověření zdali inzerenti vyzdvihují důležitost vysokoškolského vzdělání, ale také znalosti odborných...
Title: Identification of sport manager's role and creation of the type position of a sport manager in the Czech Republic and Germany Objectives: The main objective of the primary survey is to examine the job-side situation of "Sports Manager" on the labour market on the Czech Republic and Germany. Compare the differences between demands for sports managers and use the results of empirical research to introduce a sports manager. The partial goals, comments and recommendations were formulated as follows: 1) Determine which knowledge and skills are relevant to HR department (human recources department) and quantify them. 2) Verify that HR department requires education and practice, and specify the type of education, length and type of practice. Methods: The theoretical part is processed in the form of a research. From professional literature and publications. A comparison method was used to fulfill the scientific research objective. We have added the findings by formulating recommendations for the implementation of the recruitment and selection process in order to obtain the most suitable candidate for the position of "sports manager". Results: From the empirical knowledge and research of recruitment insertions are distinct the identification and difference of the requirements for the professional...