Fotbalové utkání AC Sparty Praha jako produkt pro marketing
Football match of AC Sparta Praha as a product for marketing
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97682Identifiers
Study Information System: 194292
Collections
- Kvalifikační práce [8709]
Author
Advisor
Referee
Šíma, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 5. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
sportovní marketing, spokojenost fanoušků, marketingový výzkumKeywords (English)
sports marketing, fans&apos, satisfaction, marketing researchNázev: Fotbalové utkání AC Sparty Praha jako produkt pro marketing Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je vypracovat návrhy a doporučení pro zdokonalení marketingových aktivit v den fotbalového utkání. Metody: Zdokonalení jsou vypracována na základě elektronického dotazování fanoušků AC Sparty Praha a osobních rozhovorů s marketingovými experty v oblasti fotbalu. Použito bylo také přímé pozorování, bez použití techniky. Výsledky: Doporučení a návrhy jsou zaměřeny na efektivnější využívání prvků marketingového produktu fotbalového utkání AC Sparty Praha na domácím stadionu. Nespokojenost fanoušků byla především v počtu a čistotě toalet, kapacitě stánků s občerstvením a rychlosti obsluhy. V bezpečnosti a doprovodném programu vidí fanoušci rezervy. Klíčová slova: Sportovní marketing, spokojenost fanoušků, marketingový výzkum
Title: Football match of AC Sparta Praha as a product for marketing Objectives: The main goal of the thesis is to elaborate suggestions and recommendations for improvement of marketing activities on the match-day. Methods: The improvements are based on electronic interviewing AC Sparta Prague fans and personal interviews with marketing experts in the field of football. Direct observation without use of technique was used as well. Results: Recommendations and suggestions are focused on making more effective use of the marketing elements of AC Sparta Prague football matches. The main reasons for fans dissatisfaction are lack of toilets and its uncleanness, low capacity of food stall and slow operation. Safety and match-day program can be improved as well due to fans' opinion. Key words: Sport marketing, fans' satisfaction, marketing research