Chápání holokaustu ve čtvrté generaci — podněty pro edukaci
Perceptions of the shoa in the fourth generation
Článek v periodiku
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/97456Identifikátory
Kolekce
- Číslo 2 [22]
Autor
Datum vydání
2017Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaZdrojový dokument
Historie – Otázky – Problémy (History, Issues, Problems)ISSN: 2336-6672
Rok vydání periodika: 2017
Ročník periodika: 9
Číslo periodika: 2
Odkaz na licenční podmínky
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/Klíčová slova (anglicky)
Holocaust, 4th generation, young people, fair trial, murder, benefit of society, life story, comparison, hero, anti-heroThe paper deals with the issue of Holocaust education. It presents the results of qualitative researchtaking place in parallel among students in the Czech Republic and Germany, following their ideas onhow to teach about the Holocaust and World War II in general.