Marketingová komunikace SK Slavia Praha
Marketing communication of the SK Slavia Prague
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/96363Identifiers
Study Information System: 176862
Collections
- Kvalifikační práce [8435]
Author
Advisor
Referee
Janák, Vladimír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 5. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Komunikační mix, fotbal, fanoušci, public relationsKeywords (English)
Communication mix, football, fans, public relationsNázev: Marketingová komunikace SK Slavia Praha Cíle Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza současné marketingové komunikace klubu SK Slavia Praha s fanoušky. Její celkové zhodnocení a následné podání návrhů na její zlepšení. Metody: V této práci byly užity kvalitativní metody. Jednalo se o analýzu textů, dokumentů, webových stránek a sociálních sítí. Následně o provedení strukturovaného rozhovoru s členkou marketingového oddělení klubu a polo strukturovaných rozhovorů s třemi fanoušky klub. Výsledky: Při analýze bylo zjištěno, že klub nevyužívá všechny komunikační nástroje tak efektivně, jak by mohl a některé nástroje nevyužívá v současné chvíli vůbec. Výsledkem práce je návrh možných zlepšení, která by zlepšila celkovou marketingovou komunikaci mezi klubem a fanoušky. Klíčová slova: Komunikační mix, fotbal, fanoušci, public relations
Title: Marketing communication of the SK Slavia Prague Objectives: The following bachelor thesis is focused on the analysis and evaluation of the current marketing communication of football club SK Slavia Prague. Based on the detected state, proposals and measurements are made to improve its marketing strategy. Methods: In the practical part of this thesis, quantitative methods, such as analysis of official webpages, social media profiles, documents and various texts, are used. Marketing research is based on interview with an employee of Slavia's marketing department and semi-structured interviews with 3 fans of the club. Results: This thesis has revealed that the club could work with some communication tools more effectively. It has been found that some communication tools the club does not use at all. Important part of this thesis is proposal of possible options how to improve marketing communication between the club and supporters. Keywords: Communication mix, football, fans, public relations