Verbální projev učitele plavání
Verbal Communication of Swimming Teacher
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/96357Identifikátory
SIS: 180704
Kolekce
- Kvalifikační práce [8432]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Hubená, Kristýna
Oponent práce
Peslová, Eva
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Plavecké sporty
Datum obhajoby
7. 5. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
plavecká výuka, děti, verbální komunikace, didaktická kompetenceKlíčová slova (anglicky)
swimming lesson, children, verbal communication, didactical competenceNázev: Verbální projev učitele plavání Cíle: Cílem práce je evaluace kvality verbálních projevů instruktorů plavání, kteří mají rozdílné zkušenosti, znalosti, kvalifikace a rozsah praxe v plavecké výuce. Metody: Pro evaluaci projevu bylo využito metody nezúčastněného pozorování probandů, dotazování a následné detailní transkripce audiozáznamů pro přesné zpracování výsledků. Výsledky analýzy řečového projevu byly prezentovány v grafech. Výsledky: Hodnocení výsledků bylo zaměřeno na lingvistické aspekty řeči. Jedná se o nespisovné výrazy a gramaticky nekorektní vyjádření, nadbytečné výrazy, neodborné vyjádření a slang a odborné výrazy. Dále na obsahovou formu verbálního projevu z hlediska poskytování zpětné vazby, způsob pojetí verbálního projevu prostřednictvím typologie pedagogů. Rozdíly v kvalitě projevu na základě sledovaných aspektů jednotlivých probandů byly patrné. Metody, které byly aplikovány pro objektivizaci kvality projevu jsou vhodné pro analýzu verbálního projevu učitele plavání. Klíčová slova: plavecká výuka, děti, verbální komunikace, didaktická kompetence
Title: Verbal communication of swimming teacher Objectives: The aim of this thesis is to evaluate quality of verbal speech of swimming inctructors with different experiences, knowledge, qualification and extent of practice within the swimming lesson. Methods: For evaluation of the verbal communication a method of non-participant observation of the sample was used and both interviewing and consequent detailed transcription of audiorecords for exact processing of results were also implemented. All results of verbal speech analysis were presented in graphs. Results: The evaluation of results was focused on linguistic aspects of the language. There are a few types of phrases that thesis was focused on - unscriptural, gramatically incorrect expression, redundant words, unprofessional expression and slang and professional titles. Author also studied the content of the verbal language in terms of providing of feedback and method of verbal speech conception through the typology of pedagogues. Results have confirmed the quality of language was significantly different across probands. Applied methods were found as appropriate tool for analysis of verbal speech of swimming instructors. Keywords: swimming lesson, children, verbal communication, didactical competence