Sponzoring České spořitelny zaměřený na sportovní aktivity
Sponsorship of Česká spořitelna aimed at sport activities
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/96348Identifiers
Study Information System: 189838
Collections
- Kvalifikační práce [8435]
Author
Advisor
Referee
Crossan, William Morea
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 5. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
marketingová komunikace, Český olympijský výbor, Český atletický svaz, Kolo pro životKeywords (English)
marketing communication, Czech Olympic Commitee, Czech Athletics federation, Kolo pro životNázev: Sponzoring České spořitelny zaměřený na sportovní aktivity Cíle: Hlavním cílem této práce je zhodnocení sponzorských aktivit České spořitelny se zaměřením na sport. Výsledkem práce bude soubor doporučení, ze kterého bude vycházet při následném rozhodování oddělení marketingu České spořitelny pro období 2019 - 2021. Metody: K naplnění stanovených cílů byla použita v této práci analýza sekundárních dat a jejich vzájemná komparace. Dále pak individuální pozorování sponzorských aktivit České spořitelny v roce 2017 a v prvním čtvrtletí roku 2018. Poslední významnou metodou byl kvalitativní rozhovor s vedoucím oddělení sponzoringu a následná diskuze s členy jeho oddělení. Výsledky: Výsledky výzkumu jasně ukázaly, že je prostor ke zlepšení marketingové komunikace v závislosti na sponzorských aktivitách. Součástí práce je návrh doporučení na zlepšení aktuálního stavu. Klíčová slova: marketingová komunikace, Český olympijský výbor, Český atletický svaz, Kolo pro život
Title: Sponsorship of Česká spořitelna aimed at sport activities Objectives: The main object of this bachelor thesis is to evaluate sponsor activities of Česká spořitelna focused on sport. The result of this thesis is a set of recommendations, which will be a guideline for subsequent decision-making of marketing department of Česká spořitelna for the period of 2019 to 2021. Methods: An analysis of secondary data and their mutual comparation was used in order to achieve the goals. Furthermore an individual observance of sponsor activities of Česká spořitelna in 2017 and the first quarter of 2018 were used. The last significant method used was qualitative dialogue with the head of marketing department and consecutive discussion with the members of his department. Results: The results of the research clearly proved than there is a space for improvement of marketing communication depending on sponsor activities. A proposal to improve current situation is included in the thesis. Keywords: marketing communication, Czech Olympic Commitee, Czech Athletics federation, Kolo pro život