Vliv hraní videoher na sociální vztahy hráčů
The Impact of Playing Video Games on Social Relationships of Gamers
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/96339Identifikátory
SIS: 174683
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrabec, Ondřej
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
19. 1. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
počítačové hry, online hry, kvalita sociálních vztahůKlíčová slova (anglicky)
computer games, online games, quality of social relationshipsDiplomová práce se zabývá vlivem hraní videoher na sociální vztahy. Hlavním cílem je zjistit, jak se liší kvality vztahů k blízkým osobám hráčů a osob, které videohry nehrají. Pro ohodnocení kvality vztahů je použit dotazník Network of Relationships Furmana a Buhrmestera. Získané hodnoty jsou porovnány u skupin hráčů a "nehráčů". Mimo tyto základní dvě skupiny byly porovnávány vztahy i u několika dalších souborů - například hráči online a offline her, muži a ženy nebo hráči, kteří hrají sami a hráči hrající s přáteli. Na základě dotazníkového šetření bylo zjištěno, že se kvality vztahů u skupin hrajících a nehrajících osob statisticky významně neliší. Porovnávání některých dalších skupin přineslo zajímavé rozdíly mezi vztahy mužů a žen nebo zjištění negativního vztahu mezi průměrným herním časem a kvalitou vztahu s některými členy rodiny.
This dissertation examines the impact of playing video games on social relationships. The main goal of the research is to find out how relationships differ between gamers and non-gamers. The quality of relationships is examined via Furman's and Buhrmester's Network of relationship inventory. The values are compared according to the gaming status. Apart from the basic groups I compared some other groups such as online and offline gamers, men and women or gamers who prefer playing alone and players who play with their friends. According to the inventory findings the relationship qualities of gamers and non-gamers do not differ significantly. Comparison of some other groups brought some interesting relationship differences among groups of men and women and, also, a correlation between the increasing average game time and decreasing quality of relationship with family members was observed.