Zobrazit minimální záznam

Creation of worksheets to develop reading skills for sixth grade students of particular school
dc.contributor.advisorKrálíková, Andrea
dc.creatorBílková, Zuzana
dc.date.accessioned2018-03-13T11:02:14Z
dc.date.available2018-03-13T11:02:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/95314
dc.description.abstractPráce se zabývá procesem vytváření didaktického materiálu pro žáky šestých tříd základní školy. Sleduje faktory ovlivňující výběr titulů pro četbu žáků a výběr konkrétního úryvku a následně se zaměřuje na tvorbu úloh k textům. Vychází z analýzy vybraných čítanek a z platných pedagogických dokumentů. Cílem práce je vytvoření souboru pracovních listů, určených žákům k výuce literatury a rozvíjení čtenářských dovedností. Pracovní listy mají zároveň žáky motivovat k mimoškolnímu čtení současné české literatury pro děti a mládež. V závěru práce jsou předloženy komentáře k jednotlivým pracovním listům, které reflektují proces výběru konkrétních úryvků a úloh a zároveň komentují možnosti využití tohoto didaktického materiálu ve výuce. Klíčová slova český jazyk a literatura, pracovní listy, čítanky, didaktické pomůcky, současná česká literatura pro děti a mládež, výuka literatury, druhý stupeň základní školy, motivace ke čtenícs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the process of creating a didactic material for students of the Year 7 in Czech secondary school. The thesis studies factors influencing the selection of titles and individual extracts of texts for students. It also focuses on creating tasks related to the texts. This process and its results is the outcome of the analysis of effective pedagogical documents and the number of selected readers. The aim of this thesis is to create a set of worksheets for students to help them study literature and develop their reading skills. Moreover, the worksheets should motivate students to read contemporary Czech literature for children even when out of the school. The final part of the thesis comments on each worksheet, focusing on the process of selecting individual extracts and providing possible ways of using this didactic material in lessons of literature. Key words Czech language and literature, worksheets, readers, didactic tools, contemporary Czech literature for children, teaching literature, secondary school, motivation to readen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpracovní listy|čítanky|didaktické pomůcky|současná česká literatura pro děti a mládež|motivace ke čtenícs_CZ
dc.subjectworksheets|reading-books|educational materials|contemporary Czech literature for children and youth|motivation for readingen_US
dc.titleTvorba pracovních listů pro rozvíjení čtenářských dovedností pro žáky 6. ročníků vybrané ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2018
dcterms.dateAccepted2018-01-29
dc.description.departmentDepartment of Czech and Comparative Literatureen_US
dc.description.departmentÚstav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId188444
dc.title.translatedCreation of worksheets to develop reading skills for sixth grade students of particular schoolen_US
dc.contributor.refereeBrož, František
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech as a Foreign Language - Teacher Training for Czech Language and Literatureen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako cizího jazyka - Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literatureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako cizího jazyka - Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech as a Foreign Language - Teacher Training for Czech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá procesem vytváření didaktického materiálu pro žáky šestých tříd základní školy. Sleduje faktory ovlivňující výběr titulů pro četbu žáků a výběr konkrétního úryvku a následně se zaměřuje na tvorbu úloh k textům. Vychází z analýzy vybraných čítanek a z platných pedagogických dokumentů. Cílem práce je vytvoření souboru pracovních listů, určených žákům k výuce literatury a rozvíjení čtenářských dovedností. Pracovní listy mají zároveň žáky motivovat k mimoškolnímu čtení současné české literatury pro děti a mládež. V závěru práce jsou předloženy komentáře k jednotlivým pracovním listům, které reflektují proces výběru konkrétních úryvků a úloh a zároveň komentují možnosti využití tohoto didaktického materiálu ve výuce. Klíčová slova český jazyk a literatura, pracovní listy, čítanky, didaktické pomůcky, současná česká literatura pro děti a mládež, výuka literatury, druhý stupeň základní školy, motivace ke čtenícs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the process of creating a didactic material for students of the Year 7 in Czech secondary school. The thesis studies factors influencing the selection of titles and individual extracts of texts for students. It also focuses on creating tasks related to the texts. This process and its results is the outcome of the analysis of effective pedagogical documents and the number of selected readers. The aim of this thesis is to create a set of worksheets for students to help them study literature and develop their reading skills. Moreover, the worksheets should motivate students to read contemporary Czech literature for children even when out of the school. The final part of the thesis comments on each worksheet, focusing on the process of selecting individual extracts and providing possible ways of using this didactic material in lessons of literature. Key words Czech language and literature, worksheets, readers, didactic tools, contemporary Czech literature for children, teaching literature, secondary school, motivation to readen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV