dc.contributor.advisor | Králíková, Andrea | |
dc.creator | Bílková, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2018-03-13T11:02:14Z | |
dc.date.available | 2018-03-13T11:02:14Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/95314 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá procesem vytváření didaktického materiálu pro žáky šestých tříd základní školy. Sleduje faktory ovlivňující výběr titulů pro četbu žáků a výběr konkrétního úryvku a následně se zaměřuje na tvorbu úloh k textům. Vychází z analýzy vybraných čítanek a z platných pedagogických dokumentů. Cílem práce je vytvoření souboru pracovních listů, určených žákům k výuce literatury a rozvíjení čtenářských dovedností. Pracovní listy mají zároveň žáky motivovat k mimoškolnímu čtení současné české literatury pro děti a mládež. V závěru práce jsou předloženy komentáře k jednotlivým pracovním listům, které reflektují proces výběru konkrétních úryvků a úloh a zároveň komentují možnosti využití tohoto didaktického materiálu ve výuce. Klíčová slova český jazyk a literatura, pracovní listy, čítanky, didaktické pomůcky, současná česká literatura pro děti a mládež, výuka literatury, druhý stupeň základní školy, motivace ke čtení | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with the process of creating a didactic material for students of the Year 7 in Czech secondary school. The thesis studies factors influencing the selection of titles and individual extracts of texts for students. It also focuses on creating tasks related to the texts. This process and its results is the outcome of the analysis of effective pedagogical documents and the number of selected readers. The aim of this thesis is to create a set of worksheets for students to help them study literature and develop their reading skills. Moreover, the worksheets should motivate students to read contemporary Czech literature for children even when out of the school. The final part of the thesis comments on each worksheet, focusing on the process of selecting individual extracts and providing possible ways of using this didactic material in lessons of literature. Key words Czech language and literature, worksheets, readers, didactic tools, contemporary Czech literature for children, teaching literature, secondary school, motivation to read | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | pracovní listy|čítanky|didaktické pomůcky|současná česká literatura pro děti a mládež|motivace ke čtení | cs_CZ |
dc.subject | worksheets|reading-books|educational materials|contemporary Czech literature for children and youth|motivation for reading | en_US |
dc.title | Tvorba pracovních listů pro rozvíjení čtenářských dovedností pro žáky 6. ročníků vybrané ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2018 | |
dcterms.dateAccepted | 2018-01-29 | |
dc.description.department | Department of Czech and Comparative Literature | en_US |
dc.description.department | Ústav české literatury a komparatistiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 188444 | |
dc.title.translated | Creation of worksheets to develop reading skills for sixth grade students of particular school | en_US |
dc.contributor.referee | Brož, František | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Czech as a Foreign Language - Teacher Training for Czech Language and Literature | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství češtiny jako cizího jazyka - Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literature | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství češtiny jako cizího jazyka - Učitelství českého jazyka a literatury pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Czech as a Foreign Language - Teacher Training for Czech Language and Literature | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá procesem vytváření didaktického materiálu pro žáky šestých tříd základní školy. Sleduje faktory ovlivňující výběr titulů pro četbu žáků a výběr konkrétního úryvku a následně se zaměřuje na tvorbu úloh k textům. Vychází z analýzy vybraných čítanek a z platných pedagogických dokumentů. Cílem práce je vytvoření souboru pracovních listů, určených žákům k výuce literatury a rozvíjení čtenářských dovedností. Pracovní listy mají zároveň žáky motivovat k mimoškolnímu čtení současné české literatury pro děti a mládež. V závěru práce jsou předloženy komentáře k jednotlivým pracovním listům, které reflektují proces výběru konkrétních úryvků a úloh a zároveň komentují možnosti využití tohoto didaktického materiálu ve výuce. Klíčová slova český jazyk a literatura, pracovní listy, čítanky, didaktické pomůcky, současná česká literatura pro děti a mládež, výuka literatury, druhý stupeň základní školy, motivace ke čtení | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with the process of creating a didactic material for students of the Year 7 in Czech secondary school. The thesis studies factors influencing the selection of titles and individual extracts of texts for students. It also focuses on creating tasks related to the texts. This process and its results is the outcome of the analysis of effective pedagogical documents and the number of selected readers. The aim of this thesis is to create a set of worksheets for students to help them study literature and develop their reading skills. Moreover, the worksheets should motivate students to read contemporary Czech literature for children even when out of the school. The final part of the thesis comments on each worksheet, focusing on the process of selecting individual extracts and providing possible ways of using this didactic material in lessons of literature. Key words Czech language and literature, worksheets, readers, didactic tools, contemporary Czech literature for children, teaching literature, secondary school, motivation to read | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistiky | cs_CZ |