Vzájemné obohacování jako přínos vztahu mezi klientem a osobním asistentem (v Asistenci o.p.s.)
Benefits of mutal enrichment in relationship between personal assistant and client ( in the organisation Asistenc o.p.s )
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94925Identifiers
Study Information System: 198940
Collections
- Kvalifikační práce [1514]
Author
Advisor
Referee
Kaplánek, Michal
Faculty / Institute
Protestant Theological Faculty
Discipline
Pastoral and Social Work
Department
Jabok
Date of defense
31. 1. 2018
Publisher
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Sufficient
Bakalářská práce se zabývá vzájemným obohacováním jako přínosem vztahu mezi klientem a osobním asistentem (v Asistenci o.p.s.). V teoretické části je vymezena definice osobní asistence, včetně historie, legislativního zakotvení a principů, kterými se řídí. Následně jsou v práci popsány jednotlivé subjekty, které jsou součástí osobní asistence. Další část je věnována vymezení vztahu mezi osobním asistentem a klientem. Dále je v práci vylíčeno vzájemné obohacování a podmínky pro jeho vznik a v závěru teoretické části je zmíněna kampaň Asistujeme.cz. Praktická část obsahuje popis výzkumného šetření a jeho průběhu. Součástí je také rozbor patnácti rozhovorů s osobními asistenty a patnácti rozhovorů s klienty osobní asistence, včetně jejich vzájemného porovnání. Klíčová slova osobní asistence, osobní asistent, klient, uživatel služby, zdravotní postižení, vzájemné obohacování, vztah
This bachelor thesis investigates the benefits of mutual enrichment in relationships between personal assistants and their clients in the organization Asistence o.p.s.. Theoretical part of this thesis defines personal assistance and describes its history, legislation and principles. The relationship between clients and personal assistants is investigated consequently. This thesis then describes the mutual enrichment in these relationships and the necessary conditions for its development. At the end of the theoretical part the campaign of the Asistence o.p.s. organization is mentioned. Practical part of this thesis describes the research on this topic and includes analysis of fifteen interviews with personal assistants and fifteen interviews with their clients and their comparison. Keywords personal assistance, personal assistant, client, user services, disability, mutual enrichment, relationship