Obraz volby amerického prezidenta v r. 2016 v českých médiích.
Reflection of the AS presidential election in 2016 given in the Czech media.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/94367Identifikátory
SIS: 185234
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lánský, Ondřej
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství společenských věd, filozofie a etiky pro střední školy a vyšší odborné školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
8. 1. 2018
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
média, masová komunikace, zpravodajství, agenda-setting, objektivita, bulvár, politický marketing, volby, prezidentKlíčová slova (anglicky)
media, mass communication, news, agenda-setting, objectivity, tabloid press, political marketing, election, presidentPředmětem diplomové práce jsou média, jejich historie a funkce a některé konkrétní pojmy s nimi spojené (především pojem objektivity a teorie nastolování agendy), dále se v práci budu zabývat vztahem médií a politiky. Cílem praktické části práce je zanalyzovat práci tří českých deníků (Hospodářské noviny, Mladá fronta DNES, Právo) a dvou televizních zpravodajských relací (Televizní noviny na TV Nova, Události České televize) se zaměřením na téma amerických prezidentských voleb ve vymezeném časovém období (7. 11. 2016 - 13. 11. 2016), přičemž jádro analýzy spočívá ve sledování celkového prostoru, který byl tématu věnován, a dále se v této analýze budu zaměřovat na dodržování objektivity, případně na výskyt bulvárních rysů. Klíčová slova média, masová komunikace, zpravodajství, agenda-setting, objektivita, bulvár, politický marketing, volby, prezident
The subject of this thesis is the media, its history and function, and some other specific associated terms (in particular, the concept of objectivity and the theory of agenda- setting). In my thesis, I will also address the relationship between the media and politics. The aim of the practical part of the thesis is to analyze the work of three Czech journals (Hospodářské noviny, Mladá fronta DNES, Právo), and two television newscasts (Televizní noviny on TV Nova and Události České televize), in each case focusing on the theme of the American presidential election within a defined period of time (7. 11. 2016 - 13. 11. 2016). The core of the analysis consists of observing the proportion of total space and time that was dedicated to the topic, and in this analysis, I will focus on objectivity, or on the occurrence of the tabloid features. Key words media, mass communication, news, agenda-setting, objectivity, tabloid press, political marketing, election, president