Zobrazit minimální záznam

Prague advertisment in the interwar period
dc.contributor.advisorJakubec, Ivan
dc.creatorŠtěpánek, Ondřej
dc.date.accessioned2017-11-13T10:37:55Z
dc.date.available2017-11-13T10:37:55Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/93238
dc.description.abstractIn this diploma thesis Prague Advertisement in the Interwar Period its author Ondřej Štěpánek deals with a so far almost neglected topic - advertisement in Prague in years 1918 -1939. After outlining the development of advertisement in these two decades in the whole newly constituted state, the author focuses on regional specifics in the capital city that were set by local regulations. He mainly addressed the legality of individual advertising means, especially those in public spaces, and he also described producers of advertisement in Prague. The author concludes that advertisement made a large progress in the respective period, particularly during the late 1920s and the first half of the 1930s. Advertising companies had to deal with many restrictions and prohibitions brought by the new legislation. This diploma thesis provides new insight in the research of the advertisement history, especially in the area of the development of advertising agencies.en_US
dc.description.abstractV diplomové práci "Pražská reklama v meziválečném období" se její autor Ondřej Štěpánek věnoval dosud spíše opomíjenému tématu - reklamnímu odvětví v Praze mezi lety 1918- 1939. Po nastínění vývoje reklamy v těchto dvou dekádách v celém nově konstituovaném státě se zaměřil na regionální specifika v hlavním městě, která byla dána místními vyhláškami a nařízeními. Zaobíral se tak především legalitou jednotlivých reklamních prostředků, zejména těch ve veřejném prostoru. Svou pozornost věnoval také tvůrcům samotné reklamy v Praze. Dochází tak k závěrům, že reklamní obor prošel ve sledovaném období značným posunem vpřed. Především během druhé poloviny dvacátých let a první poloviny třicátých let se začal reklamní průmysl v Praze rozvíjet daleko rychleji. Legislativní rovina přinesla mnohá omezení a zákazy, se kterými se musely propagující firmy vyrovnávat. Závěrečná kvalifikační práce přináší nové podněty do výzkumu dějin reklamy, zejména v oblasti vývoje reklamních kanceláří.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectreklama|propagace|reklamní kanceláře|Praha|meziválečné obdobícs_CZ
dc.subjectadvertisment|advertising|Prague|advertising agencies|Interwar Perioden_US
dc.titlePražská reklama v meziválečném obdobícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-09-07
dc.description.departmentÚstav hospodářských a sociálních dějincs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Economic and Social Historyen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId163680
dc.title.translatedPrague advertisment in the interwar perioden_US
dc.contributor.refereeVošahlíková, Pavla
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory - Economic and Social Historyen_US
thesis.degree.disciplineHistorie - hospodářské a sociální dějinycs_CZ
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hospodářských a sociálních dějincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Economic and Social Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHistorie - hospodářské a sociální dějinycs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory - Economic and Social Historyen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV diplomové práci "Pražská reklama v meziválečném období" se její autor Ondřej Štěpánek věnoval dosud spíše opomíjenému tématu - reklamnímu odvětví v Praze mezi lety 1918- 1939. Po nastínění vývoje reklamy v těchto dvou dekádách v celém nově konstituovaném státě se zaměřil na regionální specifika v hlavním městě, která byla dána místními vyhláškami a nařízeními. Zaobíral se tak především legalitou jednotlivých reklamních prostředků, zejména těch ve veřejném prostoru. Svou pozornost věnoval také tvůrcům samotné reklamy v Praze. Dochází tak k závěrům, že reklamní obor prošel ve sledovaném období značným posunem vpřed. Především během druhé poloviny dvacátých let a první poloviny třicátých let se začal reklamní průmysl v Praze rozvíjet daleko rychleji. Legislativní rovina přinesla mnohá omezení a zákazy, se kterými se musely propagující firmy vyrovnávat. Závěrečná kvalifikační práce přináší nové podněty do výzkumu dějin reklamy, zejména v oblasti vývoje reklamních kanceláří.cs_CZ
uk.abstract.enIn this diploma thesis Prague Advertisement in the Interwar Period its author Ondřej Štěpánek deals with a so far almost neglected topic - advertisement in Prague in years 1918 -1939. After outlining the development of advertisement in these two decades in the whole newly constituted state, the author focuses on regional specifics in the capital city that were set by local regulations. He mainly addressed the legality of individual advertising means, especially those in public spaces, and he also described producers of advertisement in Prague. The author concludes that advertisement made a large progress in the respective period, particularly during the late 1920s and the first half of the 1930s. Advertising companies had to deal with many restrictions and prohibitions brought by the new legislation. This diploma thesis provides new insight in the research of the advertisement history, especially in the area of the development of advertising agencies.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hospodářských a sociálních dějincs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV