Pražská reklama v meziválečném období
Prague advertisment in the interwar period
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/93238Identifikátory
SIS: 163680
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vošahlíková, Pavla
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Historie - hospodářské a sociální dějiny
Katedra / ústav / klinika
Ústav hospodářských a sociálních dějin
Datum obhajoby
7. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
reklama|propagace|reklamní kanceláře|Praha|meziválečné obdobíKlíčová slova (anglicky)
advertisment|advertising|Prague|advertising agencies|Interwar PeriodV diplomové práci "Pražská reklama v meziválečném období" se její autor Ondřej Štěpánek věnoval dosud spíše opomíjenému tématu - reklamnímu odvětví v Praze mezi lety 1918- 1939. Po nastínění vývoje reklamy v těchto dvou dekádách v celém nově konstituovaném státě se zaměřil na regionální specifika v hlavním městě, která byla dána místními vyhláškami a nařízeními. Zaobíral se tak především legalitou jednotlivých reklamních prostředků, zejména těch ve veřejném prostoru. Svou pozornost věnoval také tvůrcům samotné reklamy v Praze. Dochází tak k závěrům, že reklamní obor prošel ve sledovaném období značným posunem vpřed. Především během druhé poloviny dvacátých let a první poloviny třicátých let se začal reklamní průmysl v Praze rozvíjet daleko rychleji. Legislativní rovina přinesla mnohá omezení a zákazy, se kterými se musely propagující firmy vyrovnávat. Závěrečná kvalifikační práce přináší nové podněty do výzkumu dějin reklamy, zejména v oblasti vývoje reklamních kanceláří.
In this diploma thesis Prague Advertisement in the Interwar Period its author Ondřej Štěpánek deals with a so far almost neglected topic - advertisement in Prague in years 1918 -1939. After outlining the development of advertisement in these two decades in the whole newly constituted state, the author focuses on regional specifics in the capital city that were set by local regulations. He mainly addressed the legality of individual advertising means, especially those in public spaces, and he also described producers of advertisement in Prague. The author concludes that advertisement made a large progress in the respective period, particularly during the late 1920s and the first half of the 1930s. Advertising companies had to deal with many restrictions and prohibitions brought by the new legislation. This diploma thesis provides new insight in the research of the advertisement history, especially in the area of the development of advertising agencies.