What Do We Do When We Walk?
Co vlastně děláme, když chodíme?
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/93107Identifikátory
SIS: 180665
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Petříček, Miroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Filozofie
Katedra / ústav / klinika
Ústav filosofie a religionistiky
Datum obhajoby
8. 9. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
situace|duchapřítomnostKlíčová slova (anglicky)
situation|present-mindednessVýtah Tato práce klade důraz na nedůrazné myšlení, a to ve velké zkratce. Co to znamená, nedůrazné myšlení? Nedůrazné myšlení je například to, napsat takzvaný "abstrakt" neboli "výtah", aniž by se zohlednila teorie abstrakce, teorie překladu, teorie výškových budov atd. ad libitum neboli "cokoli chcete". Výtah je (podle Koolhaase) sebenaplňující se proroctví. Představme si teď jeden z nejkrásnějších obrazů vůbec: představme si, že kráčíme do těch Nó - vých Zámků, sta - vi - ja - tám - věé - žičku - zesa - mých - šo - háj - ků (...) mojehó - milé - ho - na sám vr - šék - dali, zlatú - má - kó - věnku - z ně - ho - u - dě - lá - li. V tomto obraze jednoznačně vidíme teorii abstrakce, teorii překladu, teorii výškových budov i teorii libida. Subjektem jsou každopádně "oni". Z milého udělali abstraktní těleso, mou touhu přeložili jako zlatou, a tím z laciné akrobacie udělali kostel. Není potom nic snadnějšího než shrnout celou tuto myšlenku jakožto dialog, přesněji řečeno jakožto partnerskou rozepři mezi: Á - já - tim - vó - jakem - musim byt. Á - já - tim - vó - jakem - musim byt. Á - konec - milování! Á - konec - milování! Á - konec - MILO ---- / ŠTÉÉÉ - VO! Štééé - vuš - ko, ŠtÉÉÉ - vo! Du - ša - mo - ja - ŠtéÉ - vo - ŠtÉé - vúš - ko (...) Tys zase už - napilý...
In short, this thesis presents walking as absent thinking. It constructs one situation via deconstruction of scores of spectacles. To stage this thought as a dialogue: What do we do when we walk? We seem to be thinking. If I would be, in subsequent conversation, asked about the scientific merit of this thesis, I would reply - at once politely, providing pointers for orientation, and provocatively, raising a deliberate red flag to incite attention - that it successfully demonstrates the applicability of Benjamin's ideas of messianic communism and turning art into philosophy and, against Plato's intentions, the unity of Plato's philosophy.